راهنمای خرید پد سینه

پدسینه

حفظ بهداشت نوک سینه در دوران شیردهی هم برای مادر و هم برای نوزاد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است . که مادران باید نکاتی در خصوص حفظ و رعایت بهداشت و حفاظت از نوک سینه را جدی بگیرند .

با توجه به این که یکی از نکات برای حفظ بهداشت نوک سینه در دوران شیردهی استفاده از پدهای نوک سینه است . در این مطلب قصد داریم . با انواع پد سینه ، کاربرد پد سینه ،  راهنمای خرید پدهای سینه و نحوه استفاده از آن ها آشنا شویم .

پد سینه

یکی از مشکلات جدی مادران برای شیردادن به نوزادان چکه کردن شیر و خیس شدن سوتین یا لباس مادران و حس ناخوشایند آن است . که حتی ممکن است . این حس ناخوشایند خیس بودن نوک سینه لذت شیردادن به نوزاد را در بسیاری از مادران به دغدغه ای بزرگ تبدیل کند . اما امروزه پیشرفت صنعت لباس زیر و رقابت میان تولیدکنندگان منجر به خلق اقلام جدید یا به عبارتی اقلام مورد نیاز برای فراهم کردن آسایش کامل زنان شده است . یکی از این موارد پد های سینه است . که با استفاده بسیار راحت علاوه بر این که به خشک ماندن نوک سینه مادران شیرده کمک می کند . در جهت حفظ بهداشت نوک سینه برای مادران و نوزادان هم بسیار موثر بوده و کمک فوق العاده ای برای مادران است .

انواع پدهای سینه و راهنمای خرید پد سینه

پدهای سینه شبانه و پدهای سینه روزانه

پدهای سینه ای از نظر قدرت جذب رطوبت متفاوت هستند . معمولا پدهای سینه شبانه قدرت جذب بیشتری نسبت به پدهای سینه روزانه دارند . برای انتخاب میزان جذب پد سینه باید تجربه کنید . که در یک شبانه روز چه مقدار شیر از سینه شما ترشح می شود . سپس نسبت به خرید پد سینه ای مناسب میزان ترشح شیر از سینه خود ، اقدام کنید .

ضخامت پد سینه

ضخامت پدهای سینه ای نیز  با هم تفاوت دارند . انتخاب ضخامت پد سینه ای به میزان ترشح شیر از سینه و حس راحتی در شما بستگی دارد . اگر میزان ترشح شیر از سینه شما کم است . و در عین حال دوست ندارید. که پد سینه از روی لباس شما نمایان باشد . پدهای سینه ای با ضخامت کم گزینه ای مناسب برای شما هستند . و همین طور برعکس .

شکل پد سینه

پدهای سینه ای از نظر شکل ظاهری و اندازه پد هم با هم تفاوت دارند . اگرچه بیشتر پدهای سینه به شکل دایره تولید می شوند . اما اشکال دیگری مانند  :شکل مثلث ، پدهایی صاف ، پدهایی با انحنا داخلی برای گرفتن شکل کامل سینه و … نیز طراحی و تولید شده اند . که انتخاب شکل پد سینه تا حدود زیادی سلیقه ای است .

اندازه پد سینه

با توجه به سایز متفاوت سینه زنان اندازه پدهای سینه ای هم متفاوت است . انتخاب اندازه پدهای سینه ای به میزان ترشح شیر از سینه مادران و سایز سینه بستگی دارد . اگر میزان ترشح شیر از سینه شما کم و سایز سینه شما هم کوچک است . اندازه کوچک تر پدهای سینه گزینه مناسب تری برای شما است . و همین طور برعکس .

غالب پدهای سینه ای در دو حالت پدهای سینه یک بار مصرف و پدهای سینه چند بار مصرف  تولید می شوند . اما در عین حال پدهای سینه دست ساز نیز می تواند  عملکرد مشابهی داشته باشد .

پدهای سینه یک بار مصرف

پدهای سینه یک بار مصرف همان طور که از نامشان پیداست . یک بار مصرف هستند . و همین یک بار مصرف بودن  است . که باعث راحتی بیشتر مادران می شود .این پدها در سایزها و ضخامتی های مختلف در بازار وجود دارند . اما استفاده طولانی مدت از پدهای سینه یک بار مصرف هزینه بردار خواهد بود . که برای خیلی از زنان مقرون به صرفه نیست . همین طور غالب پدهای سینه یک بار مصرف برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به بیرون ، دارای یک لایه پلاستیکی هستند . که قابلیت تنفسی خوبی ندارد . و می تواند باعث ایجاد حساسیت پوستی شود .

نحوه قرار دادن پد سینه یک بار مصرف : بیشتر پدهای سینه ای یک بار مصرف دارای چسب در قسمت پشت برای چسبیدن به داخل سوتین و عدم جابه جایی در صورت تحرک  هستند . در واقع هنگام استفاده از پد سینه یک بار مصرف ، چسب پشت را باز کنید . و به سوتین خود بچسبانید . تا پد سینه به صورت ثابت در جای خود قرار گیرد .

پدهای سینه ای چند بار مصرف یا پد سینه قابل شست و شو

پدهای چند بار مصرف دارای ضخامت بیشتر نسبت به پدهای یک بار مصرف هستند . و از جنس فابریک تهیه می شوند . که قابلیت شستشو برای چند بار را دارند . با توجه به قابلیت شستشو این پدهای سینه ای هرچند قیمت اولیه آن ها کمی بالاتر از پدهای سینه یک بار مصرف است .

اما در استفاده طولانی مدت پدهای سینه ای چند بار مصرف ، یا قابل شست وشو  از نظر اقتصادی برای بسیاری از مادران مقرون به صرفه تر است . همین طور پدهای سینه قابل شست و شو فضای بیشتری با نوک سینه دارند . که امکان بهتر گردش هوا را فراهم می کند و مانع از تعریق و خیسی ناحیه اطراف سینه می شود .

شست و شوی مکرر پدهای سینه قابل شست و شو ، عدم قرار گیری محکم  و ثابت  و جابه جایی  پدهای سینه  قابل شست و شو نسبت به  پدهای سینه یک بار مصرف که ثابت در جای خود قرار می گیرند .  و شما در صورت استفاده از پدهای سینه چند بار مصرف ناگزیر به استفاده از سوتین های محکم می شوید . از معایب استفاده از پدهای قابل شست و شو به شمار می آید .

نحوه قرار دادن پدهای سینه قابل شست و شو : برای قرار دادن پدهای سینه قابل شست و شو بهتر است . مرکز پد سینه را روی نوک سینه قرار دهید . و سپس پد سینه را در داخل سوتین خود فیکس نمایید .

پد سینه دست ساز

در صورت عدم دسترسی به پدهای سینه ، شما می توانید.  با استفاده از پارچه های پنبه ای که هم قابلیت تنفسی خوب دارند ، هم امکان گردش هوا در اطراف سینه را ممکن می کنند . و هم نرم و راحت هستند . به راحتی بر اساس الگوی پدهای سینه پارچه ها را به شکل دایره و .. برش دهید . و پد سینه دست ساز درست کنید . و مورد استفاده قرار دهید .

پد سینه سیلیکونی

پدهای سینه سیلیکونی از جنس سیلیکون ، نازک با قدرت چسبندگی زیاد هستند . سیلیکون قادر به جذب رطوبت نیست . بنابراین پدهای سیلیکونی ،  قادر به جذب شیر نیستند . بلکه با ایجاد فشار بر روی پستان مانع از ترشح شیر می شوند . با توجه به عملکرد پدهای سینه سیلیکونی این گونه پدها مناسب استفاده روزمره نیستند . و صرفا جهت استفاده برای لباس مجلسی ، جهت حفظ ظاهر لباس و جلوگیری از نشت شیربه لباس  و به صورت موقت قابل استفاده هستند .

پدسیلیکونی سینه
پدسیلیکونی سینه

پد سینه هیدروژلی :

پد سینه هیدروژلی با عملکردی کاملا مشابه کمپرسور یخ برای رفع کبودی و کاهش درد پستان مورد استفاده قرار می گیرد . شما می توانید . به راحتی پدهای سینه هیدروژلی را داخل فریزر قرار داده و سپس برای کاهش تورم و درد از آن استفاده کنید .


حراج!

نیم تنه ورزشی نخی

79000 تومان

حراج!

دکلته جنیفری (توسی)

129000 تومان

حراج!

سوتین تک مدل فرانکفورت (پک دو تایی)

159000 تومان

از کاربردهایی که پد سینه دارد  . می توان به موارد زیر اشاره کرد :

پد سینه کمک می کند تا نوک سینه مادران در طول بارداری یا شیردادن خشک بماند  .که باعث آسایش و راحتی بیشتر  مادران در دوران شیردهی می شود  .

از آن جا  که محیط های مرطوب محیط هایی مناسب برای رشد میکروب ها هستند .  پد سینه با جذب رطوبت نوک سینه مانع از رشد میکروب ها ، باکتری ها و قارچ ها در اطراف نوک سینه می شود . و در حفظ بهداشت نوک سینه مادران  بسیار موثر است .

با توجه به تغذیه  نوزاد از سینه مادر ، قطعا حفظ بهداشت نوک سینه مادران بر بهداشت نوزاد هم تاثیر گذار است . و آلودگی نوک سینه می تواند . هنگام شیردهی به نوزاد منتقل شود . با توجه به نقش موثر پدهای سینه ای در حفظ بهداشت نوک سینه می توان گفت : پدهای سینه در حفظ بهداشت نوزاد هم موثر هستند .

همین طور پدهای سینه ای پنبه ای با قابلیت مناسب گردش هوا در اطراف سینه مانع تعریق زیاد و باعث جذب تعریق بدن می شوند . که این خود در حفظ بهداشت و خشک ماندن نوک سینه مادران حائز اهمیت است .

استفاده از پد سینه امکان هر گونه سایش نوک سینه با سوتین و لباس روی مادران را کاهش داده و از زخم شدن یا خراش احتمالی نوک سینه مادران جلوگیری می کند .

پدهای سینه ای با جذب شیر مانع از نشت آن به سوتین و لباس روی مادران می شود . که به راحتی می توانید از شر تعویض مکرر سوتین و لباس رو  و شست وشوی زیاد خلاص شوید .

نکاتی در خصوص استفاده از پدهای سینه ای

در انتخاب پدهای سینه حتما به امکان گردش مناسب هوا بین پد و نوک سینه توجه کنید . چرا که عدم جریان مناسب هوا می تواند باعث ایجاد رطوبت و رشد میکروب ها  و بوی بد ناشی از تعریق و رطوبت در اطراف نوک پستان شود .

در استفاده از پدهای سینه ای حتما به جنس پد مورد استفاده توجه کنید .و از پدهایی از جنس پنبه ای و الیاف ضد حساسیت استفاده کنید . که قابلیت تنفسی خوبی دارند . و می توانند با قدرت بیشتری رطوبت را جذب کرده و آن را خارج کنند . و مانع از حساسیت های پوستی هم شوند .

قبل از استفاده از پدهای سینه ابتدا نوک سینه خود را تمییز کنید  .و با کمک دستمالی آن را خشک کنید  . سپس از پدهای سینه ای استفاده کنید .

پد سینه خود را به طور مرتب تعویض کنید . چرا که رطوبت روی پد سینه ای خود می تواند  .عاملی برای جذب و رشد میکروب ها و ایجاد آلودگی باشد .

در صورت حساسیت یا زخم یا خشکی نوک سینه  آن را جدی بگیرید . و با استفاده از کرم های مخصوص ابتدا دور سینه راچرب کنید . و بعد از پد سینه استفاده کنید . تا سایش پد با نوک سینه باعث آسیب بیشتر نوک سینه نشود .

در صورت استفاده از پدهای قابل شست و شو بعد از هر بار شستن پد آن را در فضای باز و نور خورشید قرار دهید . و اجازه بدهید پد کاملا خشک شود . سپس از آن استفاده کنید .

هنگام شست و شوی پد سینه از مواد نرم کننده استفاده نکنید .  زیرا  مواد نرم کننده قدرت جذب پارچه پنبه ای را کم می کند . و مانع عملکرد مناسب پد سینه در جذب رطوبت می شود .

در صورت مشاهده برفک در نوک سینه و استفاده از پد قابل شستشو حتما هنگام شستشو پد از سرکه نیز استفاده کنید .

در صورت مشاهده  عفونت ناحیه نوک سینه بهتر است . از پدهای یک بار مصرف استفاده کنید . که بعد از هر بار استفاده آن را دور بیاندازید . چرا که در صورت احتمال آلودگی در بافت پد سینه چند بار مصرف و عدم از بین رفتن آن در شست و شو امکان انتقال مجدد آلودگی و رشد مجدد میکروب ها وجود دارد .

نتیجه گیری

انتخاب درست پدهای سینه و توجه به کیفیت و استاندارد  : مانند نرمی و لطافت پد سینه ، وجود روزنه های گردش هوا در بافت پد سینه ، از همه مهم تر جنس پنبه ای و الیاف ضد حساسیت  پد سینه  و با توجه به شرایط بدنی و میزان ترشح شیر در انتخاب شکل ، ضخامت  و اندازه پدهای سینه ای می توانید ،  علاوه بر حفظ بهداشت  و محافظت از نوک سینه به راحتی  از دوران بارداری و شیردهی به نوزاد خود در کمال آسایش لذت ببرید  .

توصیه می شود جهت آشنایی با انواع سوتین مناسب دوران شیردهی  مطلب سوتین شیردهی مجله هایزون را مطالعه بفرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدول اندازه گیری سایز استاندارد

جدول اندازه گیری سایز سوتین برند بارون کاپ B
اندازه روی سینه اندازه زیر سینه سایز
86-88 cm 68-72 cm 75
89-91 cm 73-77 cm
91-93 cm 73-77 cm 80
94-96 cm 78-82 cm
96-98 cm 78-82 cm 85
99-101 cm 83-87 cm
101-103 cm 83-87 cm 90
104-106 cm 88-92 cm
جدول اندازه گیری سایز سوتین اسفنجی
اندازه روی سینه (سانتی‌متر) اندازه زیر سینه (سانتی‌متر) سایز
82-84 cm 64-67 cm 75
84-86 cm 68-72 cm
86-88 cm 68-72 cm 80
89-91 cm 73-77 cm
91-93 cm 73-77 cm 85
94-96 cm 78-82 cm
سایز استاندارد دور کمر(CM) دور باسن(CM)
S ۶۴ تا ۷۴ ۹۱ تا ۹۸
M ۷۴ تا ۸۱ ۹۸ تا ۱۰۵
L ۸۱ تا ۸۸ ۱۰۵ تا ۱۱۲
XL ۸۸ تا ۹۸ ۱۱۲ تا ۱۲۰
2XL ۹۸ تا ۱۰۸ ۱۲۰ تا ۱۲۸
3XL ۱۰۸ تا ۱۱۸ ۱۲۸ تا ۱۳۶
 
جدول سایزبندی گن ساعت شنی
اندازه دور کمر ( چهار یا پنج انگشت بالای ناف) سایزبندی
60 – 65 cms XS
65 – 70 cms S
70 – 75 cms M
75 – 80 cms L
80 – 85 cms XL
85 – 90 cms XXL
90 – 95 cm XXXL

جدول اندازه گیری سایز استاندارد

جدول اندازه گیری سایز سوتین برند بارون کاپ B
اندازه روی سینه اندازه زیر سینه سایز
86-88 cm 68-72 cm 75
89-91 cm 73-77 cm
91-93 cm 73-77 cm 80
94-96 cm 78-82 cm
96-98 cm 78-82 cm 85
99-101 cm 83-87 cm
101-103 cm 83-87 cm 90
104-106 cm 88-92 cm
جدول اندازه گیری سایز سوتین اسفنجی
اندازه روی سینه (سانتی‌متر) اندازه زیر سینه (سانتی‌متر) سایز
82-84 cm 64-67 cm 75
84-86 cm 68-72 cm
86-88 cm 68-72 cm 80
89-91 cm 73-77 cm
91-93 cm 73-77 cm 85
94-96 cm 78-82 cm
سایز استاندارد دور کمر(CM) دور باسن(CM)
S ۶۴ تا ۷۴ ۹۱ تا ۹۸
M ۷۴ تا ۸۱ ۹۸ تا ۱۰۵
L ۸۱ تا ۸۸ ۱۰۵ تا ۱۱۲
XL ۸۸ تا ۹۸ ۱۱۲ تا ۱۲۰
2XL ۹۸ تا ۱۰۸ ۱۲۰ تا ۱۲۸
3XL ۱۰۸ تا ۱۱۸ ۱۲۸ تا ۱۳۶
 
جدول سایزبندی گن ساعت شنی
اندازه دور کمر ( چهار یا پنج انگشت بالای ناف) سایزبندی
60 – 65 cms XS
65 – 70 cms S
70 – 75 cms M
75 – 80 cms L
80 – 85 cms XL
85 – 90 cms XXL
90 – 95 cm XXXL