سایز سینه 

اگر شما هم جزء خانم هایی هستید که سایز دقیق سینه‌هایتان را نمی‌دانید، این مقاله به شما کمک می‌کند تا به ساده‌ترین روش ممکن سایز سینه بند خود را
به دست آورید.

یکی از مهم‌ترین نکات در خرید سوتین یا همان سینه بند که خانم ها باید به آن توجه زیادی داشته باشند. اندازه‌گیری دقیق سایز سینه‌ها است. طوری که پستان ها در داخل گودی فنجانی شکل سوتین خیلی آزاد و رها نباشند و یا  اینکه تحت فشار قرار نگیرند .چرا که سوتین‌های تنگ پستان ها را تحت فشار قرار می دهند .

 

که این فشار امکان دارد به بافت پستان و سیستم لنفاوی  آسیب برساند و باعث تجمع مایعات و ورم در بافت پستان و ایجاد بیماری شوند. همچنین سوتین‌های شل یا گشاد هم در دراز مدت سبب شل شدن و افتادگی پستان و بد‌فرم و بدشکل شدن آنها می‌شوند.

 

ساده ترین روش که خانم ها می توانند سایز مناسب سوتین خود را به دست بیاورند:

با اندازه گیری دو بخش دور سینه و روی سینه به شرح زیر به راحتی سایز درست خود را بدانید:

بخش اول: اندازه‌گیری دور سینه

برای این کار ابتدا سوتین خود را دربیاورید یا اگر امکان این کار را ندارید، سوتین‌های بسیار نازک و بدون اسفنج بپوشید. سپس متر را بردارید و زیر سینه را اندازه بگیرید. سعی کنید برای این کار متر را خیلی شل یا خیلی سفت نگیرید، سپس عدد به دست آمده را یادداشت کنید.

بخش دوم : اندازه‌گیری روی سینه

در این مرحله خم شوید تا سینه‌ها به بیشترین ارتفاع خود برسند. سپس متر را روی سینه قرار دهید به گونه‌ای که نه خیلی سفت و نه خیلی شل باشد. حالا عدد به دست آمده را یادداشت کنید. پس از انجام مراحل بالا حالا به کمک جدول زیر می‌توانید سایز دقیق خود را بدست آورید.