سوتین‌های جک دار یکی از سوتین‌های طراحی شده است که در بین خانم‌ها طرفداران بسیاری دارد. تاریخچه‌ی تولید این محصول به دهه‌ی 1950 میلادی برمی‌گردد. در آن سال‌ها شرکتی در کانادا به اسم Wonderba با الهام از سوتین‌های اروپایی، سوتینی را تولید و روانه‌ی بازار کرد به نام pigeonant به معنای سینه کفتری. این تولید به قدری فراگیر و محبوب شد که امروزه شما شاهد انواع مختلفی از این محصول در سراسر دنیا هستید.

در واقع سوتین‌های جک‌دار با به کارگیری پد و یا جک در کاپ سوتین و همچنین با دوخت‌های زاویه‌دار خود، سینه‌ها را به سمت قفسه‌ی سینه هدایت کرده و به آن فرم می‌دهد.

وظیفه‌ی اصلی این سوتین‌ها هدایت سینه‌ها به سمت بالا و کم کردن فاصله‌ی بین سینه‌هاست. این تغییر در فرم بدن نه تنها سبب افزایش سایز ظاهری سینه می‌شود، بلکه ظاهر اندام شما را زیباتر و جذاب‌تر نشان می‌دهد.

به طور کلی میزان فرم‌دهی در این سوتین‌ها ارتباط مستقیم با میزان جک و یا پد‌های به کار رفته در کاپ این سوتین‌ها دارد.

میزان اسفنج به کار رفته در این مدل به سه دسته‌ی کم، میانه و شدید تقسیم می‌شود. هر چه میزان جک به کار رفته در کاپ بیشتر باشد طبیعتا سایز سینه افزایش خواهد یافت. با استفاده از این سوتین‌ها می‌توان سایز سینه را تا یک سایز و یا حتی بیشتر افزایش داد.

در برخی از این سوتین‌ها برای راحتی و کاربرد بیشتر امکان خارج کردن اسفنج از کاپ وجود دارد. در این مدل می‌توان بنا به نیاز شخص از سوتین با جک و یا بدون جک و به صورت ساده استفاده کرد.