آشنایی با مزایای استفاده از زیرپوش ها و نکاتی مهم در خصوص انتخاب زیر پوش ها

مزایای استفاده از زیرپوش ها و نکاتی مهم در خصوص انتخاب زیر پوش ها

آشنایی با مزایای استفاده از زیرپوش ها و نکاتی مهم در خصوص انتخاب زیر پوش ها

زیرپوش چیست ؟

زیر پیراهن یا زیرپوش نوعی لباس زیر است که به طور مستقیم در تماس با پوست بدن است و می تواند نقش محافظتی برای پوست داشته باشد. کاربرد بیشتر این نوع از تن پوش بیشتر توسط آقایان مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارتی تی شرت  بالا پوش های بدون دکمه و یقه با آستین های کوتاه  و زیرپیراهن های رکابی عرق گیرهایی بدون آستین که هم توسط زنان و هم مردان و همین طور ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرد، نوعی از این زیرپوش ها محسوب می شوند.

اگرچه بسیاری از افراد از روی عادت زیرپوش هایی را زیر لباس روی خود بر تن می کنند. اما در واقع جذب رطوبت ناشی از تعریق بدن، خیس نشدن لباس رو بخاطر تعریق بدن و نمایان نشدن خط ناشی از تعریق و گرفتن بوی بد تعریق از دلایل اصلی استفاده از زیرپوش یا عرق گیر ها است. در واقع پوشیدن زیرپوش به عنوان یک پوشش اول می تواند  مانند سدی از ظاهر لباس روی شما در برابر  تعریق بدن محافظت کند.

اما استفاده از زیرپوش یا زیرپیراهن ها فقط در مقابل تعریق نیست. بلکه دلایل زیادی وجود دارد که باعث شده از دیرباز تا کنون پوشیدن عرق گیر یا زیرپوش عادت خوبی در میان اکثریت آقایان باشد.

 مزایای استفاده از زیرپوش ها و نکاتی مهم در خصوص انتخاب زیر پوش ها

زیرپوش

با توجه به این که زیرپوش ها همان طور که از نامشان پیداست در واقع اولین لایه از لباس ها هستند که در تماس مستقیم با پوست بدن می باشند، به طور ناخودآگاه تاثیر بسیار زیادی بر روی پوست بدن ما می گذارند. چرا که استفاده از زیرپوش هایی با کیفیت پایین و غیر استاندارد می تواند باعث تجمع باکتری ها، قارچ ها و عوامل بیماریزای پوستی و رشد و تکثیر آن ها شود. علاوه بر تجمع آلودگی ها یک زیرپوش نامناسب می تواند باعث خشکی پوست، اگزمای پوست، تشدید حساسیت های پوستی، عفونت های پوستی، بیماری های پوستی و… شود.

ما در این مطلب قصد داریم دلایل اصلی یا مزایای  استفاده از زیرپوش ها  را عنوان کنیم و با انواع زیرپوش ها و کاربرد آن ها و جنس مناسب زیرپوش و نکاتی در خصوص انتخاب زیرپوش  بیشتر آشنا شویم. تا با آگاهی بیشتر  نسبت به  انتخاب و خرید زیرپوش مناسب اقدام کنیم و از خرید با کیفیت خود لذت بیشتری ببریم. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

مزایا و دلایل استفاده از زیرپوش یا زیر پیراهن

1- محافظت از پوست در برابر تعریق بدن با جذب عرق 

از مهم ترین دلایل استفاده از زیرپیراهن ها جذب تعریق بدن ناشی از فعالیت های روزمره است. عرق ناشی از فعالیت ها روزانه به خصوص در فصول گرم سال اگر به درستی جذب نشود می تواند باعث ایجاد رطوبت بر روی پوست بدن شده  و محیطی مناسب برای رشد میکروب ها،  قارچ ها و باکتری ها را فراهم کند. همین طور ماندن تعریق روی پوست در درازمدت می تواند باعث ایجاد لکه هایی روی پوست بدن شود. بنابراین برای محافظت از پوست در مقابل تعریق،  پوشیدن زیر پوش ها برای جذب عرق بسیار کارساز است. همان طور که در مطالب قبلی بارها عنوان کرده ایم، تنها لباس های زیر نخی یا پنبه ای قابلیت تنفسی مناسب دارند و قادر هستند رطوبت ناشی از تعریق را جذب کرده و آن را خارج نماید. بنابراین  لازم است جهت دستیابی به این مزیت حتما از زیرپوش های پنبه ای استفاده کنیم.

2-  محافظت از پوست در مقابل لباس های رویی

بسیاری از لباس های رویی که ما برای انجام فعالیت های خارج از منزل بر تن می کنیم ممکن است از پارچه هایی با الیاف مصنوعی، ضخیم، خشن و غیره تولید شده باشند. مانند انواع لباس های کار یا یونیفرم ها و غیره که در صورت تماس مستقیم با پوست بدن، می توانند باعث ایجاد حساسیت های پوستی، اگزما، خارش  و… شوند. استفاده از زیرپوش به صورت سدی درمقابل این گونه لباس ها، قادر است از پوست بدن  شما محافظت کند.

3- محافظت از پوست در برابر آلودگی ها

خیلی از ما لباس هایی که روزانه در بیرون از منزل بر تن می کنیم را هر روز یا بعد از هربار استفاده نمی شوییم. بنابراین بسیاری از لباس های رویی می توانند دارای آلودگی هایی باشند که در صورت تماس مستقیم با پوست باعث انتقال آلودگی به پوست بدن شوند. اما استفاده از زیرپوش ها به عنوان یک  لایه محافظتی در حفظ بهداشت پوست بسیار موثر بوده و مانع انتقال این آلودگی ها از لباس رویی به پوست می شود. در ضمن شست و شوی روزانه زیرپوش ها نسبت به لباس های رویی کار آسان تری بوده  و قابلیت خشک شوندگی آن ها هم سریع تر است.

4-  محافظت از لباس رویی در برابر لکه های عرق و افزایش طول عمر لباس ها

استفاده از زیرپوش ها علاوه بر این که با جذب عرق از پوست بدن محافظت می کند، از لباس رویی ما هم محافظت می کند و مانع از خیس شدن لباس رویی بخاطر تعریق بدن و یا ایجاد لکه ها یا خطوط عرق بر روی لباس رویی می شود. علاوه بر این استفاده از بسیاری از خوشبوکننده ها یا رول های ضد تعریق می تواند باعث ایجاد لک روی لباس روی ما شود . که استفاده از زیر پیراهن ها می تواند مانع از بروز لک های ناشی از خوشبوکننده ها به لباس رویی شد. علاوه بر این عدم شست و شوی مکرر لباس یا لکه دار نشدن لباس و غیره باعث افزایش دوام یا طول عمر لباس می شود.

5- جلوگیری از جوش های پشت کمر

خیلی از افرادی که در محیط های گرم کار می کنند یا بنابر نوع کاری مدت زمان زیادی در طول روز  می نشینند مانند بسیاری از راننده ها و یا بسیاری از کارمندها که مدت زمان طولانی را روی صندلی نشسته اند یا  رانندگی در روزهای گرم سال، باعث می شود قسمت پشت کمر تعریق زیادی کرده تا حدی که می تواند لباس روی ما را خیس کند و در درازمدت باعث ایجاد جوش هایی در ناحیه پشت  کمر هم می شود. استفاده از زیر پیراهن ها با جذب تعریق می تواند شما را از شر این جوش های کمری نجات دهد و مانع از چسبیدن لباس روی شما به پوست و حس ناخوشایند آن شود.

علاوه بر موارد عنوان شده استفاده از زیرپیراهن ها می تواند با پوشاندن موهای بدن مردان  به حفظ ظاهر لباس روی شما کمک کند و ردی از موهای بدن  بر روی لباس روی شما نگذارد. همین طور استفاده از زیرپیراهن ها در فصول سرد سال می تواند به حفظ گرمای بدن نیز کمک کند.

 مزایای استفاده از زیرپوش ها و نکاتی مهم در خصوص انتخاب زیر پوش ها

نکاتی مهم در خصوص انتخاب زیرپوش ها

زیرپوش های مردانه دارای مدل هایی مختلف هستند که به طور کلی می توان آن ها را از لحاظ آستین به چهار مدل  زیرپوش های رکابی، زیرپوش آستین حلقه ای، زیرپوش آستین کوتاه و زیرپوش آستین بلند تقسیم کرد. البته زیرپوش ها از لحاظ نوع یقه هم دارای مدل هایی مانند یقه هفت، یقه گرد و غیره هستند.

با توجه به تنوع بالای مدل های زیرپوش آشنایی با ویژگی های مدل های مختلف می تواند به انتخاب درست تر ما کمک بیشتری کند.

ست لباس خواب مدل بلا حدید (سرمه ای)
349000 تومان دارای سایزهای : L , XL ، جنس: ساتن ،… حراج!
روبدوشامبر مدل ناتالی پورتمن (نباتی)
289000 تومان حراج!
روبدوشامبر ناتالی پورتمن (صورتی)
289000 تومان

بهترین جنس زیرپوش یا زیرپوش استاندارد

قبل از هر چیز در انتخاب زیرپوش اول از همه کیفیت پارچه زیرپیراهن ها مهم است که باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد. برای تولید انواع لباس زیر و زیرپوش ها از الیاف مختلفی استفاده می شود. از جمله می توان به الیاف طبیعی مثل پنبه، ابریشم، مودال و بامبو اشاره کرد. از الیاف مصنوعی هم  پلی استر، نایلون، پلی آمید و الیاف ترکیبی ( ترکیبی از الیاف مصنوعی و طبیعی با نسبت های مختلف) مورد استفاده قرار می گیرند. مانند ترکیب پنبه و پلی استر. در واقع یکی از پرکاربرترین نوع الیاف  مورد استفاده الیاف ترکیبی است که می تواند معایبی مانند چروک شدن سریع الیاف طبیعی یا حساسیت زا بودن الیاف مصنوعی را رفع کند و با قابلیت کشسانی بهتر که به لباس می دهد باعث فیت شدن مناسب تر لباس می شود.

بهترین زیرپوش ها برای  جذب عرق که بتواند از پوست بدن هم محافظت کرده و مانع از ایجاد بوی بد تعریق  شود. زیرپوش های پنبه ای یا نخ پنبه است که علاوه بر محافظت از پوست بدن نرمی، لطافت جنس آن می تواند راحتی و حس خوشایندی  را برای شما به ارمغان بیاورد. بنابراین انتخاب زیرپوش هایی نخی یا زیرپوش هایی تولیده شده از الیاف ترکیبی با نسبت بیشتر الیاف طبیعی می توانند گزینه ای مناسب برای استفاده محسوب شوند.

زیرپوش های رکابی

یکی از قدیمی ترین، متداول ترین  و راحت ترین مدل های زیرپوش مردانه، مدل رکابی است که در میان آقایان بسیار رایج است. زیرپوش های رکابی قادر به جذب عرق زیربغل نیستند. بنابراین برای افرادی که دارای فعالیت های بدنی زیاد هستند مناسب نبوده و ودر صورت استفاده با تعریق زیر بغل می تواند قسمت زیر بغل لباس روی شما را خیس یا لک دار کند همین طور زیرپوش رکابی برای لباس های رویی که نازک هستند نیز مناسب نیست. چرا که به راحتی خطوط زیرپوش از روی پیراهن شما نمایان می شود. بنابراین مناسب است زیرپوش های رکابی  برای لباس های ضخیم تر که قسمت زیر را نمایان نمی کند مورد استفاده قرار گیرد.

زیرپوش های آستین دار

زیرپوش های آستین دار با آستین کوتاه یا بلند تر مناسب افرادی هستند که دارای فعالیت های بدنی زیاد هستند یا تعریق زیربغل در آن ها بیشتر است.

زیرپوش های یقه هفت

زیرپوش های یقه هفت به دلیل این که یقه بازتری دارند، مناسب استفاده زیر پیراهن هایی هستند که یقه بازتری دارند.

زیرپوش یقه گرد

زیرپوش هایی با یقه گرد با داشتن یقه ای بسته تر برای لباس های رسمی و لباس هایی که یقه آن ها کامل پوشیده  است، گزینه ای مناسب محسوب می شوند.

رنگ زیرپوش

در انتخاب رنگ زیرپوش دقت کنید رنگ انتخابی به رنگ پوست بدن و همینطور رنگ لباس رویی شما نزدیک باشد. مثلا رنگ هایی مانند رنگ های خاکستری، قهوه ای و… مناسب برای پوست های تیره و رنگ هایی مثل بژ، سفید و… برای پوست های روشن مناسب تر هستند. اما به طور کلی زیرپوش های با رنگ سفید که واکنش پوستی نسبت به آن ها کمتر است در میان آقایان پرطرف دار و جزء پرفروش ترین ها می باشد.

در آخر

از آن جا که مدل های مختلف زیرپوش برای کاربردهای متفاوتی طراحی و تولید شده اند، مناسب است در انتخاب زیرپوش حتما به نیاز و مورد استفاده خود توجه کنید و زیرپوشی را برای لباس روی خود استفاده کنید که با لباس رویی شما هم خوانی داشته باشد. به طور مثال در انتخاب یقه زیرپوش ها حتما به نوع یقه  پیراهن رویی خود توجه کنید و هواستان باشد یقه زیرپوش از پیراهن رویی شما بیرون نزند. یا  در فصل تابستان با توجه به تعریق زیاد بدن سعی کنید زیرپوش های آستین داری را استفاده کنید که تعریق زیربغل شما را جذب کند تا قسمت زیربغل لباس رویی شما چهره ای خیس یا ناخوشایند پیدا نکند. همین طور در انتخاب زیرپوش حتما به سایز خود توجه کنید و سایز مناسب خود را تهیه کنید تا علاوه بر حس راحتی و خوشایند تری که به شما می دهد ظاهر لباس شما را هم خراب نکند.

علاوه بر این از نکات بسیار مهم در نگهداری زیرپوش ها حفظ بهداشت زیرپوش است.  با توجه به تماس مستقیم زیرپیراهن ها با پوست رعایت بهداشت زیرپوش ها بسیار حائز اهمیت است. بنابراین لازم است تعداد بیشتری از زیرپوش ها را تهیه کنید و در کمد خود داشته باشید . تا بتوانید به راحتی هر روز زیرپوش خود را عوض کنید و زیرپوش مورد استفاده را بشویید. با توجه به این که زیرپوش های با کیفیت، از پارچه های نخی تولید شده اند که قابلیت تنفسی و خشک شوندگی بالا دارند، شست و شوی زیرپوش ها و خشک شدن آن ها هم  کار آسانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدول اندازه گیری سایز استاندارد

جدول اندازه گیری سایز سوتین برند بارون کاپ B
اندازه روی سینه اندازه زیر سینه سایز
86-88 cm 68-72 cm 75
89-91 cm 73-77 cm
91-93 cm 73-77 cm 80
94-96 cm 78-82 cm
96-98 cm 78-82 cm 85
99-101 cm 83-87 cm
101-103 cm 83-87 cm 90
104-106 cm 88-92 cm
جدول اندازه گیری سایز سوتین اسفنجی
اندازه روی سینه (سانتی‌متر) اندازه زیر سینه (سانتی‌متر) سایز
82-84 cm 64-67 cm 75
84-86 cm 68-72 cm
86-88 cm 68-72 cm 80
89-91 cm 73-77 cm
91-93 cm 73-77 cm 85
94-96 cm 78-82 cm
سایز استاندارد دور کمر(CM) دور باسن(CM)
S ۶۴ تا ۷۴ ۹۱ تا ۹۸
M ۷۴ تا ۸۱ ۹۸ تا ۱۰۵
L ۸۱ تا ۸۸ ۱۰۵ تا ۱۱۲
XL ۸۸ تا ۹۸ ۱۱۲ تا ۱۲۰
2XL ۹۸ تا ۱۰۸ ۱۲۰ تا ۱۲۸
3XL ۱۰۸ تا ۱۱۸ ۱۲۸ تا ۱۳۶
 
جدول سایزبندی گن ساعت شنی
اندازه دور کمر ( چهار یا پنج انگشت بالای ناف) سایزبندی
60 – 65 cms XS
65 – 70 cms S
70 – 75 cms M
75 – 80 cms L
80 – 85 cms XL
85 – 90 cms XXL
90 – 95 cm XXXL

جدول اندازه گیری سایز استاندارد

جدول اندازه گیری سایز سوتین برند بارون کاپ B
اندازه روی سینه اندازه زیر سینه سایز
86-88 cm 68-72 cm 75
89-91 cm 73-77 cm
91-93 cm 73-77 cm 80
94-96 cm 78-82 cm
96-98 cm 78-82 cm 85
99-101 cm 83-87 cm
101-103 cm 83-87 cm 90
104-106 cm 88-92 cm
جدول اندازه گیری سایز سوتین اسفنجی
اندازه روی سینه (سانتی‌متر) اندازه زیر سینه (سانتی‌متر) سایز
82-84 cm 64-67 cm 75
84-86 cm 68-72 cm
86-88 cm 68-72 cm 80
89-91 cm 73-77 cm
91-93 cm 73-77 cm 85
94-96 cm 78-82 cm
سایز استاندارد دور کمر(CM) دور باسن(CM)
S ۶۴ تا ۷۴ ۹۱ تا ۹۸
M ۷۴ تا ۸۱ ۹۸ تا ۱۰۵
L ۸۱ تا ۸۸ ۱۰۵ تا ۱۱۲
XL ۸۸ تا ۹۸ ۱۱۲ تا ۱۲۰
2XL ۹۸ تا ۱۰۸ ۱۲۰ تا ۱۲۸
3XL ۱۰۸ تا ۱۱۸ ۱۲۸ تا ۱۳۶
 
جدول سایزبندی گن ساعت شنی
اندازه دور کمر ( چهار یا پنج انگشت بالای ناف) سایزبندی
60 – 65 cms XS
65 – 70 cms S
70 – 75 cms M
75 – 80 cms L
80 – 85 cms XL
85 – 90 cms XXL
90 – 95 cm XXXL