راهنمای استاندارد سایز بندی انواع سوتین با کاپی مناسب

راهنمای سایز بندی کاپ سوتین

آشنایی با انواع کاپ های سوتین

خیلی از ما هنگام خرید سوتین ، سایز بندی کاپ سینه  با حروف انگلیسی مانند ای ، بی ، سی و دی را شنیده ایم . یا دیده ایم . بعضی از خانم ها با این نوع سایز بندی کاپ سینه آشنایی دارند . اما خیلی از خانم ها شاید تفاوت کاپ های سینه را ندانند  .  و شاید خیلی از ما بدون آن که معنای این سایزبندی های کاپ سینه  را بشناسیم . بر اساس عادت خرید می کنیم  . ما در این مطلب قصد داریم .  شما را با سایز بندی کاپ های سوتین آشنا کنیم . تا با آشنایی بیشتر از سایزبندی های استاندارد سوتین خرید مطمئن تری را تجربه کنید . با ما همراه باشید .

کاپ های سوتین

کاپ سوتین به قسمتی از سوتین گفته می شود . که پستان ها در داخل آن قرار می گیرند . با توجه به تنوع بالای مدل های سوتین نوع و جنس کاپ های سوتین  هم با هم متفاوت هستند . بنابر مدل  سوتین کاپ سوتین می تواند از جنس پارچه باشد.  یا در سوتین های اسفنجی کاپ ، اسفنجی یا ابری باشد .

سایز بندی کاپ  سوتین یکی از کارهای تخصصی و مهم در طراحی سوتین است .که حتما باید تناسب مناسب و درست بین کاپ سوتین با سایز سوتین توسط تولید کننده سوتین رعایت شده باشد  .

لذا برای داشتن سوتینی مناسب هنگام انتخاب سایز سوتین باید  اندازه  کاپ سینه هم مورد بررسی قرار گیرد . چرا که کاپ بندی سینه از اندازه دور کمر و زیر سینه متفاوت است . و ارتباطی به آن ندارد

.  این مورد به خصوص در مورد سوتین های اسفنجی بسیار مهم است . عدم توجه به سایزبندی استاندارد  ممکن است . باعث شود .  سوتینی را انتخاب کنید . که کاپ آن مناسب سینه شما  باشد.  اما اندازه دور کمر مناسب شما نباشد . و یا کاملا برعکس .

.در یک سایز بندی استاندارد  سوتین ، سایز : هم  به صورت عددی و هم با حروف انگلیسی  بیان می شوند . که در واقع عدد عنوان شده  سایز دور کمر محصول است  . و سایز بندی کاپ سینه به صورت جدا بر اساس حروف انگلیسی عنوان می شود .

با یک سایز بندی استاندارد و اندازه گیری صحیح جهت  انتخاب سایز درست سوتین ،  سینه ها باید بدون کوچک ترین فشار و به صورت کاملا راحت در داخل کاپ های سوتین قرار گیرند . چرا که همان قدر که کاپ سوتین تنگ با تحت فشار گذاشتن پستان باعث آسیب به بافت سینه می شود .

کاپ های گشاد سوتین هم به دلیل عدم حمایت درست از سینه ها می توانند باعث شل شدن و افتادگی سینه شوند .

ممکن است برای خیلی از شما هم هنگام انتخاب سایز سوتین پیش آمده باشد . که سوتین را بر اساس سایز عددی مثلا 75 تهیه می کنید . اما متوجه می شوید  . کاپ سوتین برای شما کوچک است . یا برعکس . در اینجاست که آشنایی با سایزبندی بر اساس حروف یا سایزبندی کاپ سینه می تواند . به انتخاب درست و استاندارد شما کمک کند .

آشنایی با سایزبندی کاپ های سوتین

برندهای مختلف از حروف انگلیسی برای سایز بندی کاپ سوتین استفاده می کنند . شناختن این حروف می تواند  . در انتخاب سایز مناسب کاپ سوتین راهنمای خوبی برای زنان باشد  .

 :Aکاپ سوتین

 این کاپ سوتین مناسب برای خانم هایی است . که سایز دور کمر آن ها نسبت به سایز سینه کمی بزرگ تر است . و در صورت عدم استفاده از سوتین ها با  کاپ استاندارد ” ای ”  کاپ سوتین نافرم به صورت شل یا بزرگ تر از سینه قرار می گیرد . به عبارتی این کاپ سوتین مناسب خانم هایی است . که اندازه دور کمر شان نسبت به اندازه سایز سینه یک سایز بزرگ تر است . این دسته از خانم ها برای دستیابی به سایز درست کاپ سوتین مناسب است . از استاندارد ” ای ” استفاده کنند .

 :Bکاپ سوتین

اکثر سوتین ها با این کاپ سینه تولید می شوند . این کاپ سوتین مناسب برای خانم هایی است .که اندازه سایز سینه  آن ها با سایز دور کمر متناسب است . در واقع به عنوان کاپ های سایز های نرمال محسوب می شوند . به عبارتی کاپ سوتین ” بی ” مناسب خانم هایی است . که وقتی بر اساس سایز سینه سوتین خود را انتخاب می کنند . پستان ها داخل  کاپ  هم به صورت کاملا راحت قرار می گیرند .

 :Cکاپ سوتین

این کاپ سوتین مناسب برای خانم هایی است . که اندازه دورکمر آن ها نسبت به سایز سوتین یک سایز  کوچک تر است  . به عبارتی در کاپ ” سی ”  اندازه دور کمر  کوچک تر از سایز سینه است . و خانم هایی با این فرم بدنی  مناسب است برای دستیابی به کاپ استاندارد سینه از استاندارد محدوده” سی”  استفاده نمایند .

یا به طور مثال : ممکن است شما  سایز  ۸۰ سوتین را  استفاده می کنید . و در حالی که اندازه دورکمر سوتین مناسب است . اما کاپ سوتین برای شما کوچک است .حالا اگر سایز بزرگ تر را انتخاب کنید . کاپ اندازه شما می شود .  اما دور کمر سوتین دیگر سایز شما نیست  . و گشاد می شود . در این حالت شما برای دستیابی به سایز مناسب سوتین باید سوتین خود را سایز 80 ولی در  محدوده کاپ “سی ” تهیه کنید .

 :Dکاپ سوتین

این کاپ سوتین مناسب خانم هایی است . که سایز سینه آن ها نسبت به سایز دور کمر دو سایز بزرگ تر است . خانم هایی با این فرم بدنی باید در محدوده کاپ “دی ” سایز مناسب سوتین  خود را انتخاب کنند .

راهنمای سایز استاندارد سوتین

در اندازه گیری قدم به قدم برای تعیین سایز درست و استاندارد سوتین خود با ما همراه باشید :

سایز دور سینه :

برای اندازه گیری سایز دور سینه به تنها چیزی که نیاز داریم . یک متر نواری  است . که در لوازم خیاطی اکثریت خانم ها یافت می شود . و توجه به اندازه گیری در  زمان مناسب است . که بدن تغییرات زیادی ندارد . مثلا زمان هایی نزدیک دوران قاعدگی زمان مناسبی برای اندازه گیری سایز سینه نیست . و … حالا برای اینکه اندازه گیری شما درست و دقیق به دست آید . کاملا صاف بایستید . سپس یک متر را به صورت صاف در قسمت دور سینه ،  زیر پستان بدون این که پیچ بخورد . قرار دهید . و اندازه دور سینه یا زیر پستان خود را بنویسید .

اندازه گیری ها بر حسب اینچ یا سانتی متر انجام می شود . غالب اندازه گیری ها  در ایران به صورت سانتی متر است . حالا  شما می توانید . به وسیله جدول زیر که هم بر اساس اینچ است . و هم بر اساس سانتی متر سایز دور سینه سوتین خود را به دست آورید .

نکته : هر یک اینچ معادل 2.5 سانتی متر است . و شما می توانید در صورت داشتن اندازه گیری به هر کدام از واحدها سریع آن را به هم تبدیل کنید .

جدول سایز بندی سوتین به صورت عددی ” سایز دور سینه  “

اندازه دور سینه یا زیر پستان –  به سانتی متر اندازه دور سینه یا زیر پستان – به اینچ سایز در سیستم استاندارد اروپا – رایج در ایران سایز در سیستم انگلیسی و آمریکایی رایج در ایران
       
74-68 28 60 28
74-79 30 65 30
79-84 32 70 32
84-89 34 75 34
89-94 36 80 36
94-99 38 85 38
99-104 40 90 40
104-109 42 95 42
109-114 44 100 44
114-119 46 105 46
119-124 48 110 48
124-130 50 115 50
130-135 52 120 52
135-140 54 125 54
140-145 56 130 56
145-150 58 135 58
150+ 60 140 60
جدول سایز بندی سوتین به صورت عددی

اندازه گیری سایز کاپ سوتین

حالا برای اندازه گیری سایز کاپ سینه، می توانید به راحتی با کمک یک متر ابتدا  قسمت  دور قفسه سینه را اندازه گیری کنید . سپس قسمت  دور سینه را اندازه گیری کنید . حالا  اندازه دور قفسه سینه را از اندازه  دور سینه کم کنید ، عدد باقیمانده نشان دهنده سایز کاپ سینه سوتین شما است . که این  اندازه ها  طبق جدول زیر با حروف مشخص می شوند .

اندازه گیری اشتباه دور قفسه سینه

اندازه گیری صحیح دور قفسه سینه

اندازه گیری ها : شکل سمت راست : اندازه گیری دور قفسه سینه – شکل سمت چپ : اندازه گیری دور سینه 

جدول راهنمای سایز کاپ سینه :

سایز کاپ اختلاف دور سینه و قفسه سینه برحسب سانتی متر
AA 7.5
A 10
B 12.5
C 15
D 18
DD 20
E 23
F 25
جدول سایز کاپ سوتین

حالا با شناخت کاپ های سوتین بر اساس حروف که در بالا عنوان شد . که هر کدام از حرف ها بیانگر چه نوع کاپی مناسب کدام فرم بدنی است . و با استفاده از این دو جدول ( سایز دور سینه و جدول سایز کاپ سینه)   شما به راحتی هم به عدد و هم به حروف سایز استاندارد سوتین خود دسترسی پیدا می کنید . حالا  می توانید خریدی درست بر اساس سایز درست سوتین خود را تجربه کنید .

ست نیم تنه و شورت نینا (توسی )
176000 تومان
ست نیم تنه و شورت مدل نینا (آجری)
176000 تومان
ست نیم تنه و شورت مدل نینا (مشکی)
176000 تومان

نکاتی هنگام اندازه گیری سایز سوتین

شما می توانید به راحتی یا با کمک یکی از اطرافیان خود اندازه گیری های  دور سینه برای تعیین سایز سوتین خود را انجام دهید . اما گاهی اوقات هم ممکن است .  با توجه به اندازه گیری های شما سایز سوتین انتخابی  با اندازه گیری های انجام شده شما  هم خوانی  نداشته باشد . و تغییراتی با هم داشته باشند  . چرا که بعضی از تولیدکنندگان سوتین ، اندازه های سایز بندی استاندارد سوتین را  کامل رعایت نکرده اند .

در این حالت بهتر است . از سایز های  خواهر یا سایز های موازی استفاده کنید . چرا که بسیاری از خانم ها دارای چند سایز کاپ یا چند سایز بند پشتی سوتین هستند . که این سایزها بسیار به هم نزدیک هستند . که با اعمال تغییرات جزیی و کوچک در هر کدام می توانید .  به سایز بعدی خودتان دسترسی پیدا کنید .

برای داشتن سایز درست و فعلی سوتین خود به صورت مرتب هنگام خرید سوتین سایز سینه خود را اندازه گیری کنید . چرا که عوامل زیادی مانند افزایش وزن ، کاهش وزن ،  فعالیت های ورزشی ، شیردهی ، بارداری ، افزایش سن و دلایل متعدد دیگری وجود دارند . که با گذر زمان باعث تغییر سایز سینه یا تغییر سایز سوتین شما می شوند . بنابراین اگر زمان زیادی از آخرین اندازه گیری شما گذشته است . پیشنهاد می شود برای داشتن سایز درست سوتین قبل از خرید سوتین اندازه گیری جدیدی را انجام دهید .

از طرفی اندازه سینه در زمان های مختلف یا  شرایط خاصی که  اندازه گیری ها در آن موقع انجام می شود .  هم ممکن است با هم فرق کند . چرا که عواملی مانند نفخ شکم ، زمان های نزدیک به دوره عادت ماهیانه ، رژیم غذایی و زمان های این چنینی دیگر … می تواند تا حدودی تغییراتی در اندازه گیری های واقعی یا درست با اندازه گیری فعلی سوتین شما داشته باشد .  بنابراین بهتر است هواستان باشد .

زمان هایی نزدیک به دوره عادت ماهیانه یا زمان هایی که از غذاهای نفخ آور استفاده کرده اید . و زمان هایی که می تواند تغییرات لحظه ای در اندازه های شما ایجاد می کند . زمان مناسبی برای اندازه گیری های دور سینه نیست . و ممکن است خطاهایی در اندازه گیری های شما ایجاد کند . بهتر است اندازه گیری دور سینه را در زمانی دیگر که بدن شما دارای ثبات است انجام دهید .

با توجه به احتمالات ممکن مثل  این که  ،  فرم بدنی هر یک از ما از با سایز بندی استاندارد سوتین ها  مطابقت نداشته باشد . نیز وجود دارد  . بنابراین در کنار اندازه گیری های درست دور سینه در نهایت این خود ما هستیم . که می توانیم سایز درست خود را شناسایی کنیم .

نتیجه گیری

در یک سایزبندی صحیح سوتین که بیانگر سایز کاپ سوتین هم باشد .  اندازه ها به صورت اعداد با حروف انگلیسی نمایش داده می شود . که عدد عنوان شده  بیانگر اندازه زیر سینه یا بند پشتی سوتین است . و حرف انگلیسی کنار عدد نمایانگر سایز یا اندازه کاپ سوتین بر اساس موارد عنوان شده است . هریک از حروف معرف دسته بندی کاپ سوتین  بر اساس فرم بدنی زنان به شرحی که عنوان شد . می باشد . بنابراین هنگام خرید سوتین لازم است . به هر دو مورد اعداد و حروف سایزبندی سوتین توجه کنید . تا خرید سوتینی استاندارد و مطمئن  با سایز مناسب فرم بدنی خودتان  را تجربه کنید .  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدول اندازه گیری سایز استاندارد

جدول اندازه گیری سایز سوتین برند بارون کاپ B
اندازه روی سینه اندازه زیر سینه سایز
86-88 cm 68-72 cm 75
89-91 cm 73-77 cm
91-93 cm 73-77 cm 80
94-96 cm 78-82 cm
96-98 cm 78-82 cm 85
99-101 cm 83-87 cm
101-103 cm 83-87 cm 90
104-106 cm 88-92 cm
جدول اندازه گیری سایز سوتین اسفنجی
اندازه روی سینه (سانتی‌متر) اندازه زیر سینه (سانتی‌متر) سایز
82-84 cm 64-67 cm 75
84-86 cm 68-72 cm
86-88 cm 68-72 cm 80
89-91 cm 73-77 cm
91-93 cm 73-77 cm 85
94-96 cm 78-82 cm
سایز استاندارد دور کمر(CM) دور باسن(CM)
S ۶۴ تا ۷۴ ۹۱ تا ۹۸
M ۷۴ تا ۸۱ ۹۸ تا ۱۰۵
L ۸۱ تا ۸۸ ۱۰۵ تا ۱۱۲
XL ۸۸ تا ۹۸ ۱۱۲ تا ۱۲۰
2XL ۹۸ تا ۱۰۸ ۱۲۰ تا ۱۲۸
3XL ۱۰۸ تا ۱۱۸ ۱۲۸ تا ۱۳۶
 
جدول سایزبندی گن ساعت شنی
اندازه دور کمر ( چهار یا پنج انگشت بالای ناف) سایزبندی
60 – 65 cms XS
65 – 70 cms S
70 – 75 cms M
75 – 80 cms L
80 – 85 cms XL
85 – 90 cms XXL
90 – 95 cm XXXL

جدول اندازه گیری سایز استاندارد

جدول اندازه گیری سایز سوتین برند بارون کاپ B
اندازه روی سینه اندازه زیر سینه سایز
86-88 cm 68-72 cm 75
89-91 cm 73-77 cm
91-93 cm 73-77 cm 80
94-96 cm 78-82 cm
96-98 cm 78-82 cm 85
99-101 cm 83-87 cm
101-103 cm 83-87 cm 90
104-106 cm 88-92 cm
جدول اندازه گیری سایز سوتین اسفنجی
اندازه روی سینه (سانتی‌متر) اندازه زیر سینه (سانتی‌متر) سایز
82-84 cm 64-67 cm 75
84-86 cm 68-72 cm
86-88 cm 68-72 cm 80
89-91 cm 73-77 cm
91-93 cm 73-77 cm 85
94-96 cm 78-82 cm
سایز استاندارد دور کمر(CM) دور باسن(CM)
S ۶۴ تا ۷۴ ۹۱ تا ۹۸
M ۷۴ تا ۸۱ ۹۸ تا ۱۰۵
L ۸۱ تا ۸۸ ۱۰۵ تا ۱۱۲
XL ۸۸ تا ۹۸ ۱۱۲ تا ۱۲۰
2XL ۹۸ تا ۱۰۸ ۱۲۰ تا ۱۲۸
3XL ۱۰۸ تا ۱۱۸ ۱۲۸ تا ۱۳۶
 
جدول سایزبندی گن ساعت شنی
اندازه دور کمر ( چهار یا پنج انگشت بالای ناف) سایزبندی
60 – 65 cms XS
65 – 70 cms S
70 – 75 cms M
75 – 80 cms L
80 – 85 cms XL
85 – 90 cms XXL
90 – 95 cm XXXL