راه هایی برای داشتن بدن زیبا و خوش فرم ، بدون جراحی های زیبایی

جراحی زیبایی

جراحی های زیبایی :

خیلی از ما وقتی نام زیبایی را می شنویم .نا خود آگاه ، ذهن مان به سمت عمل ها و جراحی های زیبایی می رود . یعنی صرف وقت و هزینه های زیاد ، ریسک عوارض جراحی ، مراقبت های ویژه ی بعد از آن برای داشتن ظاهری زیبا .

اما آیا واقعا راه دستیابی به زیبایی تنها انجام دادن این گونه جراحی ها می باشد ؟

این بار مجله هایزون سعی دارد . دقیقا به همین موضوع بپردازد . ولی قبل از شروع بگذارید . تعریفی از زیبایی داشته باشیم .

زیبایی :

زیبایی از دیرباز یکی از دغدغه های مهم انسان بوده و مختص به قوم و ملت خاصی نیز نیست .

همانگونه که مصریان باستان از لوازم آرایشی خاصی استفاده میکردند . یا قبایل افریقایی که زیور آلاتی را ، برای زینت به چهره خود آویزان می کردند .

در حال حاضر نیز تعریف زیبایی در طول تاریخ دستخوش تغییرات فراوانی شده و اکنون تعریفی که ما از زیبایی داریم .بسیار متفاوت تر از دو هزار سال قبل است .

شاید به طور کلی بتوانیم . زیبایی را به متناسب بودن اجزای صورت نسبت بهم ، پوست خوب و داشتن اندامی متناسب و جذاب تعریف کنیم . که البته، راه حل داشتن زیبایی فقط جراحی های زیبایی نیست .

کارهای دیگری غیر از جراحی هم هست . که می تواند زیبایی هایی را که خود نمی دانستید . و برای تان پنهان بوده را نمایان کند . و بر روی چهره شما بسیار تاثیر گذار باشد . مثلا” انتخاب و تغییر مدل مو یا رنگ مو متناسب با فرم صورتتان . یا استفاده از میکاپی مناسب چهره شما در رفع عیوب و نمایان تر کردن زیبایی تان یا استفاده از لباس زیر مناسب برای فرم دادن و نمایان کردن برجستگی های زنانه اندام شما یا استفاده از گن های لاغری برای فرم دهی به اندام وغیره .. .

پس با دانستن این موضوع مجله هایزون قصد دارد . ابتدا شما را با بعضی از انواع پر طرفدار جراحی های زیبایی آشنا کند . سپس جایگزین های جراحی های زیبایی را معرفی کرده و آن ها را بررسی کنیم .

انواع جراحی زیبایی :

عمده ترین عمل های زیبایی عبارتند از :

  1. کشیدن پوست صورت ( لیفت صورت ) : هدف از این نوع جراحی ایجاد کشیدگی در پوست و در نتیجه کمتر شدن خطوط چین و چروک پوست و از بین بردن افتادگی در نواحی چون غبغب و اطراف فک می باشد .
  2.  بالا کشیدن پوست پیشانی ( لیفت پیشانی ) : پیشانی مستعد ترین قسمت صورت در ایجاد چین و چروک است . به همین دلیل بسیاری به جای کشیدن کل پوست صورت خود به فکر کشیدن پوست پیشانی می افتند . پس می توان این جراحی را نیز زیر مجموعه لیفت صورت قرار داد .
  3.  پروتز های زیبایی : که معمولا برای ایجاد تقارن و برجستگی بیشتر استفاده می شود . مثلا” هدف از پروتز صورت از بین بردن عیوب ، نا هماهنگی ها و عدم تقارن در صورت یا ایجاد برجستگی در نواحی چون گونه است . این پروتزها فقط برای صورت استفاده نمی شود . بلکه برای فرم دهی به اندام زنان نیز پر طرفدار است .
    به طور مثال ، تقویت پستان یا ماموپلاستی تقویتی، که یک عمل جراحی با هدف افزایش اندازه پستان زنان و شکل دادن یا پر کردن پستان است .یا پروتز باسن که برای برجسته کردن و خوش فرم کردن باسن مورد استقبال قرار گرفته است .
  4. جراحی زیبایی بینی : بینی اصطلاحا تو چشم ترین عضو صورت است . یعنی در زمان نگاه کردن به چهره افراد خیلی بعید است .که به بینی آن ها توجه نکنید . برای همین جراحی زیبایی بینی یکی از پر طرفدار ترین جراحی های زیباییست .
  5.  جراحی پلک : در این نوع جراحی پوست اضافه که در قسمت پلک وجود دارد . برداشته میشود . عواملی مانند بالا رفتن سن یا در برخی افراد بصورت مادرزاد پوست قسمت پلک به صورت آویزان در آمده یا اصطلاحا” افتاده است .که در موارد شدید باعث ضعف در بینایی نیز میشود .پس این جراحی را نمی توان تنها جراحی زیبایی دانست . بلکه در مواردی جراحی پلک جنبه درمانی نیز دارد .
  6. جراحی های کاهش وزن : بسیاری از جراحی ها با هدف خوش فرم کردن اندام یا کاهش وزن انجام می شود . که می تواند عوارضی مانند افتادگی پوست ، برگشت به حالت اول یا وزن اول و شاید بدتر و … را همراه داشته باشد .

راه های جایگزین جراحی های زیبایی :

با آنکه جراحی های زیبایی در رفع عیوب می توانند . خیلی موثر و سریع باشند . اما نیازمند صرف هزینه زیاد و مراقبت های خاصی هم هستند . که همواره خطرات ، عوارض و ریسک هایی را نیز در پی دارند . که ممکن است شما را نسبت به انجام این عمل ها و زیر تیغ جراحی رفتن دچار تردید کند .

پس سوالی که پیش می آید این است. که برای زیباتر شدن چه کنیم ؟

در پاسخ باید گفت اکثر مواقع برای تغییر دادن چهره تان و زیبا تر ساختن خود اصلا نیازی به جراحی ندارید . شما می توانید به آسانی و بدون درد سر با استفاده از راه های پیشنهادی زیر به زیبایی دلخواه خود برسید .

روش هایی آسان برای زیباتر شدن را بشناسیم .

*- میکاپ خود را عوض کنید.

تنها چیزی که نیاز دارید . امتحان نموندن یک یا چند میکاپ جدید و یا مدل موی دیگری است .که بتواند عیوب چهره شما را بپوشاند . و تنوع جدید و زیبایی برای شما ایجاد کند . اگر در این کار مهارت ندارید . می توانید با مشاوره متخصصان این رشته و ساده تر از آن با خواندن مطالب سایت های معتبر آموزش ببینید . و زیبایی های پنهان خود را نمایان کنید .

*- کاهش چین و چروک پوست به صورت طبیعی .

اگر نارضایتی شما از چهره تان به دلیل ایجاد چین و چروک و یا افتادگی پوست صورت است . باز هم باید بگوییم زود تصمیم نگیرید . در خیلی از موارد این چین و چروک ها با روش هایی به غیر از جراحی ، نیز تا حدود زیادی رفع می شوند . البته فراموش نکنیم که پیش گیری بهتر از درمان است . پس افراد با سن کم تر که پوست صاف و بدون چروکی دارند هم بهتر است . از روش هایی که در ادامه خواهیم گفت استفاده کنند . تا دیرتر دچار چروک های صورت شوند .

نکاتی ساده و آسان برای مبارزه با چین و چروک پوست :

  1.  از لوسیون های ضد چروک استفاده کنید .
  2.  نرمش عضلات صورت را فراموش نکنید .
  3.  خواب و استراحت کافی داشته باشید .
  4. رطوبت پوست خود را با کرم های آب رسان حفظ کنید .
  5.  اگر خیلی اخم می کنید. می توانید از بوتاکس برای پیشانی استفاده کنید . تا دیگر نتوانید اخم کنید.

*-به پارچه لباس خود اهمیت دهید.

بله درست متوجه شدید . پارچه لباسی که روزمره از آن استفاده می کنید .بر سلامت و بهداشت پوست شما تاثیر دارد . به خصوص انواع لباس زیر و لباس راحتی که تماس مستقیم با پوست شما دارند. چرا که الیاف مصنوعی می توانند باعث ایجاد حساسیت های پوستی شوند .علاوه بر این کیفیت نامناسب لباس زیر شما می تواند باعث افزایش آلودگی پوست شما شود .

*- وزن خود را کاهش دهید .و آن را متعادل نگاه دارید .

وقتی شما افزایش وزن پیدا می کنید . این افزایش وزن علاوه بر عدم تناسب اندام و بدفرم کردن اندام ، زیبایی صورت شما را هم تحت تاثیر قرار می دهد . اما راه کاهش وزن فقط جراحی زیبایی یا رژیم های سخت نیست . اضافه وزن در خیلی از افراد ناشی از کم تحرکی است . بنابراین با انجام پیاده روی روزانه و انجام فعالیت های ورزشی و سوزاندن کالری بیشتر و استفاده از گن های لاغری علاوه بر کاهش وزن می توانید به فرم دهی و تناسب اندام هم برسید .
به طور مثال اگر شما می خواهید اندام پستان شما سفت و خوش فرم باشد می توانید . نرمش هایی که برای خوش فرم شدن سینه ها طراحی شده اند . را اجراء کنید .جهت آشنایی بیشتر با این نرمش ها به مجله هایزون مراجعه کنید .

یا اگر می خواهید فرم پستان شما با مرور زمان از بین نرود و افتادگی پیدا نکند . در طول روز از سوتین های روزمره با سایز صحیح خود استفاده کنید . چرا که بستن سوتین میزان افتادگی پستان ها را با گذر زمان و جاذبه زمین کاهش می دهد .

این نکته را نیز بدانیم که یکی از راه های کاهش افتادگی باسن ، استفاده از شورت است . استفاده از شورت مناسب زنان ، علاوه بر حفظ بهداشت و سلامت شما مانع از افتادگی باسن هم می شود .

– مراقبت از پوست

یکی از علامت های زیبایی زنان پوست بدن است . تغذیه مناسب ، ورزش ،استفاده از لوسیون مناسب پوست ، استفاده از لباس هایی با الیاف طبیعی ، نوشیدن آب و … می تواند حساسیت های پوستی و میزان افتادگی پوست را کاهش دهد .

حالا که صحبت از پوست به میان آمد جا دارد با نکاتی برای جوش های صورت نیز آشنا شویم .

جوش ها و اکنه های پوستی دلایل بسیار زیاد و متفاوتی می توانند داشته باشند. پس برای گرفتن سریع ترین نتیجه باید اول بررسی کنید که دلیل جوش هایتان چیست .
تعدادی از دلایل جوش های صورت عبارت است از :

نکاتی ساده و آسان برای مبارزه با آکنه پوستی یا جوش های صورت و اما اگر آکنه های پوستی دارید . یا جوش های صورت امانتان را بریده اولین کاری که باید بکنید . جست و جوی علت است .

  1.  بلوغ : در این رابطه کار زیادی از دستتان بر نمی آید و چاره کار فقط صبر کردن است . البته شست و شوی مکرر پوست و استفاده از لایه بردارهای طبیعی می تواند تا حدودی برایتان موثر باشد
  2.  حساسیت شدید پوست به آلودگی : در این مورد بهتر است بررسی کنید در طول روز چه چیز های آلوده ای با پوستتان در تماس است . برای مثال بالش شما می تواند باعث جوش های صورتتان شده باشد و یا تماس تلفن همراهتان با صورت باعث آلودگی پوست صورت تان شود.
  3. چربی های زیر پوست : اگر پوست بسیار چربی دارید . این چربی ها می تواند برایتان مشکل ساز شود . چراکه روزنه های پوستتان بسته شده و پوست نمی تواند خوب تنفس کند و همچنین آلودگی ها به راحتی به سطح پوستتان می چسبند و باعث ایجاد جوش می شوند . پس راهی برای کنترل میزان چربی روی سطح پوستتان پیدا کنید . بهترین راه شستن مکرر صورت با مواد شوینده ای که مخصوص پوست های چرب هستند می باشد . ولی در موارد حاد تر ممکن است نیاز به مصرف دارو با تجویز پزشک داشته باشید .
  4.  مشکلات هورمونی : این مشکلات یکی از عمده ترین دلایل ایجاد جوش های پوستی می باشد و در این موارد باید به پزشک مراجعه کنید .
  5.  بیماری و یا فشار بر روی ارگان های داخلی : اگر یکی از اندام های داخلی بدنتان با اختلال در کارش مواجه شود . ممکن است باعث ایجاد جوش شود و به نوعی به شما اطلاع می دهد که مشکلی وجود دارد .
  6.  فشار و استرس : فشار و استرس هم از دلایل ایجاد جوش ها و آکنه های پوستی است . و راه حل آن هم ساده است . سعی کنید استرس را از خود دور کنید.
  7. از بین بردن سموم جمع شده در بدن : گاها جمع شدن سموم در بدن باعث ایجاد جوش و آکنه می شود . و برای رهایی از این سموم باید ورزش کنید ، به اندازه کافی آب بنوشید و حمام بخار بگیرید .

در آخر سایت هایزون پیشنهاد می کند . برای زیبا تر شدن حتما نیازمند جراحی های زیبایی و صرف هزینه های زیاد و پذیرفتن ریسک عوارض جراحی های زیبایی نیست . بلکه شما به راحتی با مراقبت از پوست و اندام خودتان همراه با پیاده روی و فعالیت های ورزشی می توانید بدون دردسر و هزینه زیاد به تناسب اندام ، زیبایی همیشگی بدن و علاوه بر آن شادابی و نشاط دسترسی پیدا کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدول اندازه گیری سایز استاندارد

جدول اندازه گیری سایز سوتین برند بارون کاپ B
اندازه روی سینه اندازه زیر سینه سایز
86-88 cm 68-72 cm 75
89-91 cm 73-77 cm
91-93 cm 73-77 cm 80
94-96 cm 78-82 cm
96-98 cm 78-82 cm 85
99-101 cm 83-87 cm
101-103 cm 83-87 cm 90
104-106 cm 88-92 cm
جدول اندازه گیری سایز سوتین اسفنجی
اندازه روی سینه (سانتی‌متر) اندازه زیر سینه (سانتی‌متر) سایز
82-84 cm 64-67 cm 75
84-86 cm 68-72 cm
86-88 cm 68-72 cm 80
89-91 cm 73-77 cm
91-93 cm 73-77 cm 85
94-96 cm 78-82 cm
سایز استاندارد دور کمر(CM) دور باسن(CM)
S ۶۴ تا ۷۴ ۹۱ تا ۹۸
M ۷۴ تا ۸۱ ۹۸ تا ۱۰۵
L ۸۱ تا ۸۸ ۱۰۵ تا ۱۱۲
XL ۸۸ تا ۹۸ ۱۱۲ تا ۱۲۰
2XL ۹۸ تا ۱۰۸ ۱۲۰ تا ۱۲۸
3XL ۱۰۸ تا ۱۱۸ ۱۲۸ تا ۱۳۶
 
جدول سایزبندی گن ساعت شنی
اندازه دور کمر ( چهار یا پنج انگشت بالای ناف) سایزبندی
60 – 65 cms XS
65 – 70 cms S
70 – 75 cms M
75 – 80 cms L
80 – 85 cms XL
85 – 90 cms XXL
90 – 95 cm XXXL

جدول اندازه گیری سایز استاندارد

جدول اندازه گیری سایز سوتین برند بارون کاپ B
اندازه روی سینه اندازه زیر سینه سایز
86-88 cm 68-72 cm 75
89-91 cm 73-77 cm
91-93 cm 73-77 cm 80
94-96 cm 78-82 cm
96-98 cm 78-82 cm 85
99-101 cm 83-87 cm
101-103 cm 83-87 cm 90
104-106 cm 88-92 cm
جدول اندازه گیری سایز سوتین اسفنجی
اندازه روی سینه (سانتی‌متر) اندازه زیر سینه (سانتی‌متر) سایز
82-84 cm 64-67 cm 75
84-86 cm 68-72 cm
86-88 cm 68-72 cm 80
89-91 cm 73-77 cm
91-93 cm 73-77 cm 85
94-96 cm 78-82 cm
سایز استاندارد دور کمر(CM) دور باسن(CM)
S ۶۴ تا ۷۴ ۹۱ تا ۹۸
M ۷۴ تا ۸۱ ۹۸ تا ۱۰۵
L ۸۱ تا ۸۸ ۱۰۵ تا ۱۱۲
XL ۸۸ تا ۹۸ ۱۱۲ تا ۱۲۰
2XL ۹۸ تا ۱۰۸ ۱۲۰ تا ۱۲۸
3XL ۱۰۸ تا ۱۱۸ ۱۲۸ تا ۱۳۶
 
جدول سایزبندی گن ساعت شنی
اندازه دور کمر ( چهار یا پنج انگشت بالای ناف) سایزبندی
60 – 65 cms XS
65 – 70 cms S
70 – 75 cms M
75 – 80 cms L
80 – 85 cms XL
85 – 90 cms XXL
90 – 95 cm XXXL