سوتین طبی

دو دست در حال گذاشتن پد داخل یک سوتین طبی

سوتین طبی به نوعی سوتین تمام کاپ می‌گن که برای افزایش سایز و فرم سینه ها، تو قسمت کاپش یک یا دو جیب طراحی شده.

این نوع سوتین مناسب کسایی هست که یک یا هردوتا سینه شون به خاطر ابتلا به سرطان سینه و یا هرنوع بیماری مشابه احتمالی، به وسیله‌ی عمل جراحی برداشته شده.

همچنین انواعی از این نوع سوتین وجود داره که برای دوران بازسازی و بهبود بعد از عمل جراحی سینه ساخته شدن.

سوتین طبی رو چجوری می‌شه تهیه کرد؟

بعد از عمل جراحی برای تعیین نوع و سایز مناسب سوتین، اولین کارمشورت با پزشک می‌تونه باشه.

سوتین طبی معمولا تو سبک و پارچه‌های خاصی وجود داره و می‌شه از سایت‌های مخصوص لباس زیر زنانه، این نوع سوتین رو سفارش داد.

طراحی

یک سوتین طبی

این سوتین نسبت به انواع سوتین معمولی تفاوت‌هایی تو بعضی نقاط داره که پوشیدنش رو راحت‌تر می‌کنه.

به عنوان مثال بندهای سوتین طبی نسبت به سایر سوتین‌ ها بازتر و راحت تره، این ویژگی در مورد قسمت زیر سینه‌ها برای عدم حساسیت اثر زخم هم می‌تونه صادق باشه.

همچنین اکثراین نوع سوتین ها برای راحتی نقاط زخم بعد از عمل، بدون فنر هستن.

علاوه بر موارد بالا استفاده احتمالی از درز تو سوتین طبی، فقط برای راحتی و پوشوندن رد عمل و امنیت بیشتر انجام می‌گیره.

انواع سوتین طبی

این سوتین مثل سایر سوتین ها تو مدل‌های مختلفی می‌تونه وجود داشته باشه اما قطعا با انواع معمولی تفاوت‌هایی داره.

سوتین های طبی با مدل‌های مشابه سوتین های معمولی مثل انواع تی شرتی، کامیزول، جلو باز شو، ورزشی و … نمونه هایی از این نوع سوتین هستن.

انتخاب مناسب

بعد از عمل جراحی بدن درحال بازسازی قسمت‌های آسیب دیده هست که اهمیت انتخاب سوتین ملایم و راحت رو پررنگ تر می‌کنه.

عده‌ی زیادی ممکنه سراغ انواع سوتین نخی بر‌ن، هرچند بعد از اتمام دوره‌ی نقاهت و آمادگی کامل می‌شه گونه‌های مختلف سوتین طبی رو پوشید.

همچنین بسته به استایل و نوع لباس می‌شه این نوع سوتین رو مثل سوتین های معمولی استفاده کرد.

جراحی های سینه

انواع جراحی زیبایی پستان

کوچک کردن پستان (ماموپلاستی کاهشی)

در عمل کوچک کردن پستان یا  ماموپلاستی کاهشی، با برداشتن بافت اضافی سینه، غدد، چربی و همچنین پوست اضافی، اندازه سینه  ها کاهش می‌یابد. در واقع جراح متخصص پلاستیک با انجام چند برش خاص و جدا کردن بخش‌های اضافی، هم سینه را کوچک می‌کند و هم با تغییر جای نوک و هاله سینه، فرم پستان‌ها را به حالت طبیعی برمی‌گرداند.

بهتر است بدانیم  کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی کاهشی،فقط جنبه جراحی پلاستیک زیبایی ندارد. بلکه در برخی خانم ها جنبه درمانی هم دارد.دربرخی از خانم ها بنابر دلایلی همچون بارداری،افزایش وزن،یائستگی مصرف داروهای هورمونی مانند قرص های ضد بارداری و عوامل دیگراندازه پستان ها بزرگ می شوند که در بعضی موارد پستان ها آنقدر بزرگ شده اند که از حالت نرمال خارج شده و علاوه بر نامتناسب شدن اندام می توانند  مشکلات حرکتی ،درد گردن و …. بوجود  اورند و همینطور زندگی روزمره افراد  را درگیر کند.همچنین در برخی دیگر از  خانم ها  عدم تقارن در سینه‌ها و کوچک و بزرگ بودن آن‌ها باعث عدم تناسب اندامشان شده است .که با انجام  ماموپلاستی کاهشی قابل اصلاح است.

عمل پروتز سینه ( ایمپلنت سینه)

پروتز سینه در واقع یک ماده سیلیکونی نرم و انعطاف‌پذیر شبیه به بافت طبیعی سینه خانم‌ها است. این ایمپلنت در شکل‌های مختلفی مانند دایره‌ای یا اشکی وجود دارد که بسته به فرم سینه‌های هر فرد و انتظاری که از نتیجه عمل پروتز سینه دارند، شکل مناسب پروتز انتخاب می‌شود و  با ایجاد یک برش کوچک در پوست سینه  می توان پروتز را  درون سینه قرار داد تا شکل سینه تغییر پیدا کند.

همانطور که می دانیم سینه‌های بزرگ و خوش فرم، می تواند در بسیاری از خانم ها به  افزایش اعتماد به نفس و حس جذابیت زنانگی در آن ها کمک کند گاهی بر اثر برخی عوامل، سینه‌ها حالت طبیعی و زیبایی خود را از دست می‌دهند و دچار افتادگی یا عدم تقارن می‌شوند و یا در برخی از خانم ها  به طور طبیعی پستان ها  کوچک هستند. در چنین شرایطی، عمل پروتز سینه می تواند بهترین و سریع‌ترین راه حل برای فرم دهی و ایجاد تناسب در سینه خانم هاباشد.

قبل از هر نوع جراحی، سوالاتی ذهن افراد را درگیر می کند که یافتن پاسخ درست و مناسب برای آنها می تواند بخشی از استرس ها و درگیری ذهنی آن ها را کاهش دهد.

سوالاتی که معمولا قبل از عمل جراحی برای بیشتر خانم ها به وجود ِمی آید  می توانند شامل:

آیا من کاندید مناسبی برای عمل هستم؟آیا انتظارات من از عمل واقع بینانه است؟

آیا جای زخم جراحی باقی می ماند؟

هزینه عمل جراحی،مدت زمان بهبودی،نحوه بهبودی چگونه است؟

عوارض و خطرات بعد از جراحی چیست ؟نحوه رسیدگی به آن چگونه است؟

نحوه رسیدگی و مراقبت های بعد از عمل جراحی چیست؟

و سوال های بیشتر دیگری که می تواند برای بسیاری از خانم ها به وجود آید که بهتر است برای پیدا کردن پاسخ مناسب آن ها  قبل از عمل با پزشک خود مشورت نمایند.ما در این مقاله سعی داریم مراقبت ها وسوتین های مناسب بعد از جراحی سینه که یکی از مسائل مهم و رسیدگی بعد از جراحی و زیباسازی برای فرم دهی سینه است و پزشکان آنها را با توجه به نوع جراحی و نوع سینه به بیماران خود توصیه می­کنند را معرفی کنیم.

مراقبت هایی که خانم ها  بعد از جراحی سینه بهتر است بدانند:

بعد از جراحی ،پستان ها متورم خواهند شد بنابراین بیمارها نیاز به پوشیدن سوتین فشرده سازی پزشکی یا همان سوتین جراحی ماموپلاستی  دارند.معمولا مدت زمان استفاده بیمارها از لباس فشرده سازی پزشکی  یک الی چند  هفته می باشد  و پس از آن بنابر نظر پزشک جراح خود می توانند از سوتین های دیگر استفاده کنند.

فراموش نکنیم که زمان بهبودی بعد از عمل در بیماران متفاوت است و نمی توان زمان مشخصی برای همه افراد در نظر گرفت که چه زمانی می­توانند برای ورزش کردن یا سایر فعالیت‌ها، از سوتین های طبی استفاده کنند؟ جراحان پلاستیک، نیز قبل از اینکه اجازه استفاده از این سوتین ها را بدهند، باید مطمئن باشند  که پروتز پستان یا ماموپلاستی در جایگاه نهایی خود قرار گرفته و برش های سینه کاملا بهبود یافته اند.

لازم است بدانیم مراقبت های بعد از عمل زیبایی سینه به دوام و زیبایی سینه شما کمک می کند و همینطور از ریزش کاشت سینه نیز جلوگیری می کند .از نکات مهم  مراقبت های بعد از عمل زیبایی سینه که باید بدانیم این است  که سینه های جدید شما بیشتر از قبل وزن دارند، بنابراین، سوتینی را پیدا کنید که سینه شما، روی سطح آن قرار گیرد. در این رابطه پزشک جراح شما می تواند بهترین توصیه ها را  در انتخاب سوتین مناسب بعد از عمل در اختیار شما قرار دهد.

سوتین مناسب بعد از جراحی سینه

حتما به یاد داشته باشیم مراقبت های بعد از عمل زیبایی، در نتیجه عمل بسیار مهم و تاثیر گذار است.استفاده سوتین مناسب بعد از جراحی تاثیر به سزایی در نتیجه عمل خواهد داشت .انتخاب سوتین مناسب بعد از جراحی سینه بستگی به نوع عملی که شما انجام داده اید دارد. که می توانید با شناخت انواع سوتین بعد از جراحی سینه و با نظر پزشک جراح ، سوتین مناسب شرایط خود را انتخاب  و استفاده نمایید.

انواع سوتین و کاربرد آن ها بعد از جراحی سینه

سوتین طبی برای فشرده سازی پزشکی

با توجه به تورم ایجاد شده بعد از عمل پروتز و یا ماموپلاستی استفاده از سوتین فشرده سازی  پزشکی توسط اکثر پزشکان به بیماران  توصیه می­شود. استفاده از این نوع سوتین به کاهش درد و تورم ناشی از عمل کمک می کند.

سوتین با تسمه های قابل تنظیم

سوتین با تسمه های قابل تنظیم به بیمار کمک می کند تا در روند بهبود و کاهش تورم سینه ها با استفاده از بندهای قابل تنظیم سوتین خود را با شرایط فعلی خود تنظیم کنند .تا سینه ها شل و رها نشوند و محکم در جای خود نگاه داشته شوند .این مدل از سوتین ها مناسب استفاده بعد از عمل ماموپلاستی می باشند.

سوتین با قفل جلو

سوتین با زیپ یا قفل جلو امکان استفاده آسان و راحت را  به بیمار می دهد.با استفاده از این مدل از سوتین ها بیمار می تواند به راحتی بدون حرکت بازو سوتین خود را باز کند .این مدل از سوتین ها گزینه مناسبی برای بیماران بعد از عمل پروتز هستند.

جلیقه های فشرده سازی

این مدل از سوتین های بعد از جراحی مشایه سوتین های فشرده سازی پزشکی هستند با این تفاوت که بیشتر به دور سینه پیجیده می شوند که باعث محافظت بیشتر از برش های عمل می شود .این مدل از سوتین مناسب استفاده بیمارانی است جراحی ماموپلاستی آن ها  از طریق لایه های عضلانی  صورت گرفته است. و استفاده از این نوع سوتین منجر به بهبودی سریعتر بیمار می شود.

باندهای سینه

این باندها با قرار گرفتن در قسمت بالای سینه مانع از حرکت پروتز سینه به سمت بالا می شوند .و مناسب استفاده بیمارانی که جراحی پروتز انجام داده اند می باشند.

 

سوتین های طبی

به سوتین های تمام کاپ که برای افزایش سایز سینه ها،شکل دهی و خوب فرم گرفتن پستان ها به کار می روند سوتین طبی گفته می شود . درون کاپ سوتین های طبی دو جیب کوچک قرار دارد . این سوتین ها مناسب استفاده برای خانم هایی هستند  که سینه های خود را جراحی های زیبایی و یا درمانی کرده اند . همچنین خانم هایی که از کوچک بودن سینه های خود ناراضی هستند می توانند از این مدل سوتین ها استفاده کنند . به طور کلی  می توان کاربرد سوتین های طبی رابعد از عمل جراحی پروتز سینه ، کوچک کردن و لیفت سینه، ماموپلاستی و دیگر مقاصد درمانی معرفی کرد.

سوتین های طبی می توانند  بهترین گزینه بعد از عمل پروتز سینه  باشند. بر اساس نظر جراحان زیبایی، سوتین طبی بعد از عمل پروتز سینه می تواند مانند یک پانسمان مناسب برای  سینه ها عمل کند  و پروتز را در بهترین وضعیت خود نگاه دارد .معمولا استفاده از سوتین طبی برای بیماران  تا چند هفته بنابر نظر پزشک جراح، به صورت شبانه روزی ضروری است.همچنین استفاده از  سوتین های طبی مناسب  به بیمار کمک می کند که بعد از جراحی، پانسمان زخم در جای خود باقی بماند و حرکات پروتز را کاهش داده و از بافت سینه محافظتمی کند کهاین عوامل منجر به کاهش تورم و بهبودی سریع تر بیمار می شوند.

به طور کلی فواید استفاده از سوتین طبی

به نظر می رسد استفاده از سوتین طبی مناسب بعد از جراحی سینه طی دوره ای چند هفته ای به آرامش و راحتی بیمار تا سازگار شدن با شرایط جدید بدنی شان کمک می کند.

استفاده از سوتین های طبی بعد از جراحی سینه هاباعث می شود پانسمان زخم در جای خود باقی بماند.

استفاده از سوتین طبی منجر به کاهش تورم بعد از جراحی شده و درد بیمار را کاهش می دهد.

استفاده از سوتین طبی بعد از پروتز سینه ها مانع از حرکت ایمپلنت یا پروتز می شود و در فرم دهی بهتر پستان  ها موثر است.

استفاده از سوتین طبی بعد از جراحی سینه باعث محافظت از بافت سینه می شود.

استفاده از سوتین طبی روند بهبودی بیمار را سریع تر می کند .

استفاده از سوتین طبی بعد از جراحی سینه می تواند عوارض جانبی جراحی را کاهش داده و در نتایج عمل و فرم دهی بهتر پستان ها نقش موثری داشته باشد.

قیمت سوتین طبی بعد از پروتز سینه

قیمت سوتین های مخصوص  عمل پروتز سینه با توجه به برند و نوع آنها متفاوت است.بنابراین قیمت ها  بر اساس نوع سوتین ، برند سوتین،کیفیت الیاف به کار رفته در سوتین ،کاربرد آن ،انتظارات و توقع  بیمار ، پیشنهاد پزشک و نرخ روز می‌تواند متغیر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدول اندازه گیری سایز استاندارد

جدول اندازه گیری سایز سوتین برند بارون کاپ B
اندازه روی سینه اندازه زیر سینه سایز
86-88 cm 68-72 cm 75
89-91 cm 73-77 cm
91-93 cm 73-77 cm 80
94-96 cm 78-82 cm
96-98 cm 78-82 cm 85
99-101 cm 83-87 cm
101-103 cm 83-87 cm 90
104-106 cm 88-92 cm
جدول اندازه گیری سایز سوتین اسفنجی
اندازه روی سینه (سانتی‌متر) اندازه زیر سینه (سانتی‌متر) سایز
82-84 cm 64-67 cm 75
84-86 cm 68-72 cm
86-88 cm 68-72 cm 80
89-91 cm 73-77 cm
91-93 cm 73-77 cm 85
94-96 cm 78-82 cm
سایز استاندارد دور کمر(CM) دور باسن(CM)
S ۶۴ تا ۷۴ ۹۱ تا ۹۸
M ۷۴ تا ۸۱ ۹۸ تا ۱۰۵
L ۸۱ تا ۸۸ ۱۰۵ تا ۱۱۲
XL ۸۸ تا ۹۸ ۱۱۲ تا ۱۲۰
2XL ۹۸ تا ۱۰۸ ۱۲۰ تا ۱۲۸
3XL ۱۰۸ تا ۱۱۸ ۱۲۸ تا ۱۳۶
 
جدول سایزبندی گن ساعت شنی
اندازه دور کمر ( چهار یا پنج انگشت بالای ناف) سایزبندی
60 – 65 cms XS
65 – 70 cms S
70 – 75 cms M
75 – 80 cms L
80 – 85 cms XL
85 – 90 cms XXL
90 – 95 cm XXXL

جدول اندازه گیری سایز استاندارد

جدول اندازه گیری سایز سوتین برند بارون کاپ B
اندازه روی سینه اندازه زیر سینه سایز
86-88 cm 68-72 cm 75
89-91 cm 73-77 cm
91-93 cm 73-77 cm 80
94-96 cm 78-82 cm
96-98 cm 78-82 cm 85
99-101 cm 83-87 cm
101-103 cm 83-87 cm 90
104-106 cm 88-92 cm
جدول اندازه گیری سایز سوتین اسفنجی
اندازه روی سینه (سانتی‌متر) اندازه زیر سینه (سانتی‌متر) سایز
82-84 cm 64-67 cm 75
84-86 cm 68-72 cm
86-88 cm 68-72 cm 80
89-91 cm 73-77 cm
91-93 cm 73-77 cm 85
94-96 cm 78-82 cm
سایز استاندارد دور کمر(CM) دور باسن(CM)
S ۶۴ تا ۷۴ ۹۱ تا ۹۸
M ۷۴ تا ۸۱ ۹۸ تا ۱۰۵
L ۸۱ تا ۸۸ ۱۰۵ تا ۱۱۲
XL ۸۸ تا ۹۸ ۱۱۲ تا ۱۲۰
2XL ۹۸ تا ۱۰۸ ۱۲۰ تا ۱۲۸
3XL ۱۰۸ تا ۱۱۸ ۱۲۸ تا ۱۳۶
 
جدول سایزبندی گن ساعت شنی
اندازه دور کمر ( چهار یا پنج انگشت بالای ناف) سایزبندی
60 – 65 cms XS
65 – 70 cms S
70 – 75 cms M
75 – 80 cms L
80 – 85 cms XL
85 – 90 cms XXL
90 – 95 cm XXXL