شورت و سوتین مناسب حمام آفتاب

شورت و سوتین مناسب برای آفتاب

آفتاب گرفتن و برنزه کردن پوست در فصول گرم سال می تواند . یکی از تفریحات لذت بخشی باشد . که علاوه بر برنزه و زیباتر کردن پوست شما ، می تواند باعث شادابی و نشاط نیز شود . علاوه بر این شنا کردن در مقابل آفتاب می تواند . لذت این تفریح را چند برابر کند . اما بهتر است .برای لذت بیشتر و گرفتن حمام آفتاب اصولی نکاتی را بدانیم .
اول – بدانیم آفتاب گرفتن همان قدر که لذت بخش است .می تواند برای پوست شما بسیار خطر ساز هم باشد .
دوم – بدانیم برای داشتن پوست برنزه یک دست و زیبا حتما باید لباس مناسب حمام آفتاب را تهیه و از شورت و سوتین مناسب حمام آفتاب استفاده کنیم .
بنابراین در این مقاله سعی داریم . خوانندگان عزیز را با نحوه صحیح برنزه شدن پوست ، فواید و معایب حمام آفتاب ، لباس مخصوص حمام آفتاب ، خطوط برنزه نشده و … برای لذت بیشتر از آفتاب روزهای گرم سال آشنا کنیم .

حمام آفتاب چیست ؟

حمام آفتاب یا برنزه شدن فرایندی است . که طی آن رنگ پوست در مقابل آفتاب تیره ، طلایی قهوه ای یا به اصطلاح برنزه می شود . که میزان این تغییر رنگ بر اساس رنگ پوست افراد متفاوت است .

انواع روش ها برای برنزه کردن پوست

حمام آفتاب یا برنزه شدن با قرار گرفتن زیر نور آفتاب : که در این جا در واقع مقاومت پوست بدن در برابر اشعه های ماوراء بنفش خورشید منجر به رنگ تیره پوست می شود . در این فرایند نور خوشید یا اشعه ماوراء بنفش باعث تحریک ملانین پوست و افزایش تولید آن می شود . که این امر منجر به تیره شدن پوست می شود .

سولاریوم یا برنزه شدن با استفاده از روش های مصنوعی : مانند لامپ هایی که در دستگاه های سولاریوم برای تیره کردن پوست تعبیه شده اند . این روش بسیار خطرناک و مضر است . بسیاری از پزشکان معتقد هستند . استفاده از دستگاه سولاریوم حتی برای یک‌بار هم خطر دارد . به این دلیل که اشعه ماورای‌بنفش را مستقیم وارد بدن می‌کند . و احتمال ابتلا به سرطان پوست و نوع خطرناک آن‌که به ملانوما معروف است . را افزایش می‌دهد . برنزه کردن پوست بدن با دستگاه سولاریوم علاوه براینکه خطرابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد . می‌تواند عوارض نامطلوب دیگری مانند ایجاد لکه های پوستی ، آسیب به چشم ، کلیه ، کبد ، عروق و غیره …را نیز به‌دنبال داشته باشد .

کرم های برنزه کننده یا برنزه شدن با استفاده از محصولات شیمیایی : در این روش برای برنزه شدن از نور خورشید استفاده نمی شود . و با استفاده از محصولات یا کرم های برنزه کننده به صورت موقت رنگ پوست تغییر می کند . و به صورت موقت پوست برنزه می شود .

خطوط برنزه نشده در حمام آفتاب

خطوط برنزه نشده در واقع قسمت هایی از پوست است . که زیر لباس مانده و نسبت به بقیه قسمت هایی که در مقابل نور خورشید قرار گرفته رنگ روشن تری دارند . این خطوط حتی می توانند بعد از چند وقت ، با پوشیدن صندل در تابستان هم روی پا های شما ایجاد شوند .
و با توجه به این که یکی از کارهای مهم در برنزه کردن ، داشتن پوست یک دست یک رنگ و ایجاد خطوط منظم برنزه نشده است . که عدم توجه به آن می تواند چندین خطوط نامرتب را روی پوست شما درست کند . پس باید مورد توجه قرار گیرد .

چه کنیم در حمام آفتاب تا پوست برنزه یک دست یک رنگ داشته باشیم ؟

برای داشتن پوست برنزه با خطوط برنزه نشده مطابق خواست خودمان راه مناسب استفاده از شورت مناسب حمام آفتاب و سوتین مناسب حمام آفتاب است . با توجه به تنوع بالای شورت های بندی و سوتین ها به راحتی می توانید بر اساس سلیقه خودتان خطوط برنزه نشده پوست تان را انتخاب کنید .
به طور مثال اگر می خواهید قسمت پوست سر شانه بدون خط یک دست برنزه شود .ولی قسمت سینه شما رنگ نگیرد . می توانید از سوتین های دکلته استفاده کنید . یا اگر می خواهید برجستگی باسن شما برنزه و هم رنگ قسمت های دیگر بدن تان شود . می توانید از شورت های جی استرینگ یا شورت های سی استرینگ استفاده کنید .

سوتین تک نخی مدل پنبه (بنفش)

89000 تومان

سوتین تک نخی مدل پنبه (قرمز)

89000 تومان

سوتین تک نخی مدل پنبه (صورتی)

89000 تومان

نکته : اگر می خواهید پوست برنزه زیبا بدون خطوط برنزه نشده یا با خطوط بر اساس سلیقه خودتان داشته باشید .به دنبال استفاده از لباس های زیر قدیمی خود در حمام آفتاب نباشید . و برای انتخاب وخرید لباس مناسب حمام آفتاب وقت بگذارید . و بهتر است از مدل انتخابی لباس حمام آفتاب خود حداقل دو دست تهیه کنید . تا در صورت استفاده لباس در حمام آفتاب و شستن آن تا خشک شدن لباس برای نوبت بعدی از ست لباس حمام آفتاب دوم استفاده کنید .همچنین با توجه به این که برای برنزه کردن پوست در حمام آفتاب از روغن های برنزه کننده استفاده می شود .

احتمال روغنی شدن لباس حمام آفتاب شما زیاد است . پس سعی کنید رنگ شورت و سوتین حمام آفتاب را طوری انتخاب کنید که شست و شو آن آسان تر باشد .
همین طور با توجه به این که در حمام آفتاب احتمال جذب آلودگی محیط به لباس آفتاب شما بسیار زیاد است . هرگز لباس آفتاب یا لباس شنا خود را با سایر لباس های زیر در یک کشو قرار ندهید .

عوارض حمام آفتاب را بشناسیم .

در صورتی که آفتاب گرفتن و قرار گرفتن در معرض آفتاب از حالت طبیعی و معمول خود فراتر رود . می‌تواند عوارض زیادی مانند کک و مک روی پوست ، پیری پوست ، سوختگی های شدید ، ایجاد لکه های پوستی ، اگزما ، سرطان پوست و… را به همراه داشته باشد . که گاهی این عوارض به جای زیباتر کردن پوست شما می تواند اثرات جبران ناپذیر زیادی به جای بگذارد .

فواید حمام آفتاب

1- از مهم ترین فواید حمام آفتاب می توان به جذب ویتامین دی اشاره کرد . ویتامین دی یکی از ویتامین های ضروری بدن است . که باعث تقویت استخوان ها و دندان ها ، تقویت سیستم ایمنی بدن ، جلوگیری از آلزایمر و جلوگیری از زوال عقل و …. می شود .
2- همین طور نور خورشید باعث کاهش کورتیزول در واقع همان هورمون استرس و افزایش هورمون سروتونین شده که باعث شادی و نشاط می شود . و از افسردگی جلوگیری می کند .
3- افزایش ویتامین دی در بدن به افزایش جذب کلسیم بدن کمک می کند . که منجر به تقویت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان و آرتروز می شود .

نکاتی مهم برای حمام آفتاب اصولی بهتر است بدانیم .

*-زمان مناسب برای آفتاب گرفتن 7 صبح تا 10 صبح است . زیرا در این فاصله بدن پروتئین هایی تولید می کند که می تواند .آسیب پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش را کاهش دهد .
*- به صورت تدریجی و و در هر بار مدت زمانی کوتاه در مقابل آفتاب قرار بگیرید . بهتر است بدانیم تغییر رنگ پوست به علت تولید ملانین است . که در روزهای اول سطحی است . و به مرور در دفعات بیشتر حمام آفتاب ، رنگ پوست شما بیشتر تغییر می کند و تثبیت می شود .
*- اگر از کرم های ضد آفتاب استفاده نمی کنید . فقط به مدت 20 دقیقه به صورت روزانه در معرض نور آفتاب قرار بگیرید .
*- هنگام آفتاب گرفتن از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید . کرم های ضد آفتاب علاوه بر این که ضرر اشعه ماوراء بنفش را کاهش می دهد . می تواند در کاهش میزان چین و چروک پوست ، در برابر آفتاب نیز موثر باشد .
*- هنگام آفتاب گرفتن بدن شما آب زیادی را از دست می دهد . بنابراین به طور مداوم داخل آب استخر بروید . و یا آب روی پوست خود اسپری کنید . همین طور نوشیدن مایعات هنگام آفتاب گرفتن فراموشتان نشود.
* – برای جلوگیری از انتقال آلودگی های سطوح که بر روی آن می نشینید . به داخل بدن ، حتما یک زیرانداز یا حوله استخری همراه خود داشته باشید . و روی صندلی یا سطح موردنظر خود بیاندازید .بعد از حمام آفتاب حتما لباس زیر یا مایو بیکینی و حوله استخری که استفاده کرده اید . را با آب و شوینده ملایم بشویید .
* – از عطر یا خوشبوکننده های حاوی الکل در حمام آفتاب استفاده نکنید . زیرا باعث ایجاد حساسیت های پوستی می شوند .
* – در حمام آفتاب برای حفاظت چشمان از نور خورشید از عینک آفتابی ، و برای حفاظت از موهای تان در برابر آفتاب حتما از دستمال سر یا کلاه آفتاب استفاده کنید .
* – بعد از حمام آفتاب حتما دوش بگیرید . و پوست تان را تمییز کنید .سپس از کرم های بعد از آفتاب و از لوسیون های بدن استفاده کنید. لوسیون های بدن می تواند خشکی پوست شما را ترمیم کند .
* – انتخاب لباس زیر مناسب حمام آفتاب بسیار با اهمیت است . و به مرتب شدن خطوط برنزه نشده یا ناپدید کردن آن ها ، کمک زیادی می کند . بنابراین برای برنزه کردن پوست در دوره ای که می خواهید آفتاب بگیرید . از یک نوع مدل شورت و سوتین استفاده کنید . مثلا اگر از ست های لامبادا برای حمام آفتاب استفاده می کنید تا رنگ پذیری کامل از همان ست لامبادا استفاده کنید . زیرا استفاده از انواع لباس زیر در حمام آفتاب می تواند باعث ایجاد خطوط ناهماهنگ زیاد و خطوط تیره روشن روی پوست شما شود.
کدام لباس مناسب برای حمام آفتاب هستند ؟
انواع شورت های بندی
انواع شورت های بندی مانند شورت لامبادا ، شورت تانگ و غیره ….. به دلیل پوشاندن ناحیه کوچک تری از نشیمنگاه و ناحیه شرمگاهی و داشتن بندهای نازک ، گزینه ای مناسب برای حمام آفتاب هستند .
شورت جی استرینگ
شورت های جی استرینگ دارای یک برش مثلثی در قسمت جلو و فاقد پوشش در قسمت نشیمنگاه یا پشت شورت هستند .این شورت های زنانه دارای دو بند پهلو نازک هستند . که روی استخوان لگن قرار می گیرند . در صورتی که شما می خواهید . برجستگی باسن شما هم رنگ سایر نقاط بدن تان برنزه شود .شورت های جی استرینگ گزینه مناسبی برای حمام آفتاب هستند .
شورت سی استرینگ
شورت سی استرینگ مدل جدیدی از انواع شورت های زنانه است .که فاقد هر بندی می باشد . و مانند قالبی در قسمت جلو بدن یعنی ناحیه شرمگاهی قرار می گیرد . اگر شما می خواهید در حمام آفتاب هیچ خطی بر روی پوست شما قرار نگیرد . شورت های سی استرینگ گزینه ای مناسب برای حمام آفتاب هستند.
شورت برزیلی
شورت برزیلی در واقع ترکیبی از شورت تانگ و شورت هیپسترز است . شورت برزیلی مناسب حمام آفتاب و سواحل می باشد. انواع شورت های برزیلی به سه دسته : شورت برزیلی معمولی ، شورت برزیلی با گره یک طرفه و شورت برزیلی با گره دوطرفه قابل تقسیم هستند .
بیکینی
بیکینی لباس شنا زنانه دو تکه است . که تکه بالایی قسمت پستان ها را پوشش می دهد . و تکه دیگر نیز قسمت پایین از پشت نشیمنگاه و از جلو شرمگاه را می پوشاند . بیکینی ها دارای تنوعی خوبی در طرح و مدل هستند. به طور مثال نوعی بیکینی قسمت پستان ها ، ناحیه نشیمنگاه و شرمگاه را به طور کامل پوشش می دهند . و در بعضی دیگر از انواع بیکینی فقط قسمت هایی از پستان و ناحیه تناسلی را می پوشانند .خرید بیکینی ها بر اساس سلیقه شما ، گزینه ای مناسب برای آفتاب گرفتن در کنار استخر و سواحل هستند . با استفاده از بیکینی در حمام آفتاب شما علاوه بر برنزه کردن پوست می توانید در داخل آب استخر یا دریا نیز بروید . و شنا کنید . شنا کردن کنار حمام آفتاب علاوه به رنگ پذیری بیشتر پوست شما ، مانع از خشک شدن زیاد پوست هم می شود .
سوتین های دکلته بدون بند
سوتین های دکلته بدون بند علاوه بر پوشاندن پستان ها در برابر آفتاب ، می تواند گزینه ای مناسب برای برنزه کردن پوست بالای سینه بدون ایجاد خط در حمام آفتاب باشد .
در پایان
خیلی از خانم ها بر این تصور هستند که برای داشتن پوست برنزه بدون خط نیازی به استفاده از سوتین در حمام آفتاب نیست . اما فروشگاه هایزون به شما پیشنهاد می کند . برای گرفتن نتیجه مطلوب از حمام آفتاب و افزایش زیبایی پوست برنزه قسمت پستان ها و همین طور جلوگیری از آسیب اشعه ماوراء بنفش به نوک سینه حتما قسمت نوک پستان را در حمام آفتاب بپوشانید . تا علاوه بر حفاظت از نوک پستان مانع تیره شدن پوست هاله اطراف نوک پستان نیز باشد .

اگر شما هم جزء آن دسته هستید . که تمایلی به استفاده از سینه بند در حمام آفتاب ندارید . حتما از پدهای سینه برای پوشاندن نوک پستان استفاده کنید . پدهای سینه حاوی چسب هایی هستند که می توانند به صورت ثابت قرار بگیرند . و حس راحتی در حمام آفتاب برای شما ایجاد کنند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدول اندازه گیری سایز استاندارد

جدول اندازه گیری سایز سوتین برند بارون کاپ B
اندازه روی سینه اندازه زیر سینه سایز
86-88 cm 68-72 cm 75
89-91 cm 73-77 cm
91-93 cm 73-77 cm 80
94-96 cm 78-82 cm
96-98 cm 78-82 cm 85
99-101 cm 83-87 cm
101-103 cm 83-87 cm 90
104-106 cm 88-92 cm
جدول اندازه گیری سایز سوتین اسفنجی
اندازه روی سینه (سانتی‌متر) اندازه زیر سینه (سانتی‌متر) سایز
82-84 cm 64-67 cm 75
84-86 cm 68-72 cm
86-88 cm 68-72 cm 80
89-91 cm 73-77 cm
91-93 cm 73-77 cm 85
94-96 cm 78-82 cm
سایز استاندارد دور کمر(CM) دور باسن(CM)
S ۶۴ تا ۷۴ ۹۱ تا ۹۸
M ۷۴ تا ۸۱ ۹۸ تا ۱۰۵
L ۸۱ تا ۸۸ ۱۰۵ تا ۱۱۲
XL ۸۸ تا ۹۸ ۱۱۲ تا ۱۲۰
2XL ۹۸ تا ۱۰۸ ۱۲۰ تا ۱۲۸
3XL ۱۰۸ تا ۱۱۸ ۱۲۸ تا ۱۳۶
 
جدول سایزبندی گن ساعت شنی
اندازه دور کمر ( چهار یا پنج انگشت بالای ناف) سایزبندی
60 – 65 cms XS
65 – 70 cms S
70 – 75 cms M
75 – 80 cms L
80 – 85 cms XL
85 – 90 cms XXL
90 – 95 cm XXXL

جدول اندازه گیری سایز استاندارد

جدول اندازه گیری سایز سوتین برند بارون کاپ B
اندازه روی سینه اندازه زیر سینه سایز
86-88 cm 68-72 cm 75
89-91 cm 73-77 cm
91-93 cm 73-77 cm 80
94-96 cm 78-82 cm
96-98 cm 78-82 cm 85
99-101 cm 83-87 cm
101-103 cm 83-87 cm 90
104-106 cm 88-92 cm
جدول اندازه گیری سایز سوتین اسفنجی
اندازه روی سینه (سانتی‌متر) اندازه زیر سینه (سانتی‌متر) سایز
82-84 cm 64-67 cm 75
84-86 cm 68-72 cm
86-88 cm 68-72 cm 80
89-91 cm 73-77 cm
91-93 cm 73-77 cm 85
94-96 cm 78-82 cm
سایز استاندارد دور کمر(CM) دور باسن(CM)
S ۶۴ تا ۷۴ ۹۱ تا ۹۸
M ۷۴ تا ۸۱ ۹۸ تا ۱۰۵
L ۸۱ تا ۸۸ ۱۰۵ تا ۱۱۲
XL ۸۸ تا ۹۸ ۱۱۲ تا ۱۲۰
2XL ۹۸ تا ۱۰۸ ۱۲۰ تا ۱۲۸
3XL ۱۰۸ تا ۱۱۸ ۱۲۸ تا ۱۳۶
 
جدول سایزبندی گن ساعت شنی
اندازه دور کمر ( چهار یا پنج انگشت بالای ناف) سایزبندی
60 – 65 cms XS
65 – 70 cms S
70 – 75 cms M
75 – 80 cms L
80 – 85 cms XL
85 – 90 cms XXL
90 – 95 cm XXXL