پوشاک لاتکس چیست؟

پوشاک لاتکس

لباس های لاتکس

در ابتدا  لباس های لاتکس از مزون های فشن آغاز شد وخود را مطرح کرد. تا راهش را به دنیای مد باز کرد و کم کم به یکی از پرطرف دارترین لباس ها در سراسر جهان تبدیل شد؛ تا جایی که پوشیدن این دسته از لباس ها برای خیلی از افراد به تجربه ای متفاوت، خاص و متنوع تبدیل شده است. تجربه ای که تکراری نمی شود و همیشه برای علاقه مندان به این نوع پوشاک جذاب است.

امروزه با توجه به جذابیت، براقیت، لطافت و خاص بودن لباس های لاتکس و استقبال زیاد از این دسته لباس ها، تقاضا برای لباس های لاتکس در سراسر جهان رو به افزایش است و افراد بیشتری تمایل به تجربه کردن این جنس از پارچه در لباس های خود را دارند. شاید از این رو طراحان صنعت پوشاک هم جسارت بیشتری پیدا کرده اند تا مدل های متنوع  لباس های لاتکس حتی لباس زیر لاتکس را طراحی و به بازار عرضه نمایند و در این عرصه با هم رقابت تنگاتنگ کنند.

از طرفی به دلیل کمبود لاتکس طبیعی بعد از جنگ جهانی دوم و همین طور افزایش تقاضا برای پوشاک لاتکس، دیگر لاتکس طبیعی پاسخ گوی نیاز جهانی نبود و به همین دلیل لاتکس مصنوعی نیز وارد صنعت شد. تا جایی که می توان گفت امروزه دو سوم لاتکس تولیدی در جهان لاتکس مصنوعی است.

با توجه به این که پوشاک لاتکس همین طور انواع  لباس زیر لاتکس مورد توجه بسیاری از خانم ها و همین طور آقایان قرار دارد و با توجه به خاص بودن این نوع پوشاک و دسترسی کم تر به اطلاعات آن، در این مطلب سعی داریم ابتدا لاتکس و انواع آن را معرفی کرده و به کاربرد لاتکس در صنعت پوشاک و نقش محرک  این جنس در لباس های زیر و نحوه نگهداری از لباس های لاتکس بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

پوشاک لاتکس چیست ؟

لاتکس چیست؟

ساده ترین توصیفی که برای لاتکس می توان گفت این است:  لاتکس یک لایه لاستیکی است که 55 درصد آن از آب و 40 دصد دیگر را یک ماده لاستیکی تشکیل می دهد، اما در تعریف جامع تر در واقع لاتکس ماده ای سفید رنگ  و نرم است که در زیر پوست درختان بالغ وجود دارد. از قرن هفدهم به بعد نیز لاتکس به عنوان کلمه ای برای اشاره به مایع موجود در گیاهان به کار می رود که  به صورت گسترده ای در تولید دستکش، کاندوم های لاتکسی و لباس و پوشش‌های لاتکسی، تشک و…  کاربرد دارد.

انواع لاتکس

لاتکس طبیعی

لاتکس طبیعی به کائوچو نیز معرف است و از شیره درخت کائوچو به دست می آید. البته علاوه بر درخت کائوچو، چندین گونه گیاهان دیگری هم وجود دارند که لاتکس طبیعی از آن ها به دست می آید.

پوشاک لاتکس چیست ؟

لاتکس مصنوعی

لاتکس مصنوعی با استفاده از ترکیبات شیمیایی در آزمایشگاه ها ساخته شود. این ماده اولین بار در طول سالهای جنگ جهانی دوم تولید شد تا کمبود تولید لاتکس طبیعی را پوشش دهد. لاتکس مصنوعی یک محصول کاملاً ساخت دست بشر است.

اما به طور کلی می توان گفت غالبا ۹۹٪ از کل لاتکس، حتی نوع مصنوعی آن حاوی مواد طبیعی اضافه شده است تا لاتکس مصنوعی بتواند خاصیت کششی یا ارتجاعی بیشتری پیدا کند و میزان حساسیت زایی آن نیز کم شود.

تفاوت لاتکس طبیعی با لاتکس مصنوعی

از اولین تفاوت های لاتکس طبیعی و مصنوعی این است که همان طور که در بالا عنوان شد، دو منبع برای این ترکیب وجود دارد، لاتکس طبیعی از درخت به دست می آید و لاتکس مصنوعی از هیدروکربن های غیر اشباع، غیر مضر و غیر سمی حاصل دست بشر در آزمایشگاه ها به دست می آید.

از تفاوت های دیگر می توان گفت لاتکس طبیعی دارای استحکام بیشتری نسبت به لاتکس مصنوعی است و در برابر تغییرات محیطی مثل گرما، رطوبت، خشکی و… دوام بالاتری داشته و شکل ظاهری خود را بیشتر حفظ می کند. همچنین دیرتر تغییر شکل یا فرم می دهد. علاوه بر این لاتکس طبیعی حساسیت زا نیست و معمولا باعث بروز آلرژی و حساسیت های پوستی نمی شود همین طور قابلیت ارتجاعی مناسب لاتکس طبیعی نسبت به نوع مصنوعی آن از تفاوت های دیگر لاتکس طبیعی با لاتکس مصنوعی است.

تولید و کاربرد لاتکس برای پوشاک

باید گفت در سراسر جهان تعداد بسیار کمی از کمپانی ها قادر هستند لاتکس مرغوب و سازگار با پوست بدن را جهت استفاده در پوشاک تولید کنند. بنابراین نقش تولید لاتکس بر عهده این کمپانی ها بوده و آن ها با تولید انبوه لاتکس، آن را در اختیار کمپانی های دیگر جهت استفاده در صنعت پوشاک قرار می دهند. پارچه لاتکس عموما ضخیم نیست و معمولا لطیف، نرم و ظریف است.

همین طور لاتکس در رنگ های مختلف بر اساس سلایق مختلفی که وجود دارد، تولید می شود. رنگ پرطرف دار لاتکس در صنعت پوشاک رنگ مشکی و قرمز است.

پوشاک لاتکس چیست ؟

پوشاک لاتکس

در گذشته از لاتکس برای تولید  پوشاکی محدود همچون چکمه، دستکش، ماسک و… استفاده می شد، اما با توجه به استقبال زیاد از این نوع پارچه  امروزه از لاتکس در تولید جوراب، دستکش، پیراهن، دامن، کت های جذب، شلوار های جذب، شلوارک،بادی ها و انواع لباس زیر استفاده گسترده ای می شود .

بنابراین با توجه به این که امروزه یکی از کاربردهای لاتکس استفاده در صنعت پوشاک است، این ماده در تولید لباس های جذب، که تماس مستقیم با پوست دارند یا در تولید انواع لباس های زیر کاربرد وسیعی پیدا کرده است.

 همان طور که در بالا عنوان شد، در صنعت پوشاک ابتدا لاتکس در مزون های فشن خود را مطرح کرد و به دنیای مد راه باز کرد. با توجه به استقبال زیاد از این پارچه شیک و جذب امروزه لباس هایی متنوع با استفاده از لاتکس طراحی و تولید می شوند که باعث شده همه افراد مشتاق به این جنس خاص و جذاب، یکی از این مدل های لباس را  تهیه و در کمد خود داشته باشند و از تجربه پوشیدن آن لذت ببرند.

البته مهم است که برای تولید لباس از لاتکس طبیعی استفاده  شود. هرچند برخی از تولید کنندگان از لاتکس مصنوعی ترکیب شده با لاتکس طبیعی برای تولید لباس استفاده می کنند. با توجه به ضد حساسیت بودن لاتکس طبیعی، بهتر است از لباس هایی که از لاتکس طبیعی تهیه می شوند استفاده شود تا در صورت تماس مستقیم با پوست باعث ایجاد آلرژی و حساسیت های پوستی و… نشود.

از نکات جالب در خصوص لباس های لاتکس دوخت این دسته از لباس ها است. چرا که در دوخت لباس های لاتکس از نخ برای دوختن یا وصل کردن برش ها به هم استفاده نمی شود. بلکه در دوخت برش های لاتکس از چسب های مخصوصی استفاده می شود که درزها را به خوبی به هم می چسباند.

همین طور از نکات مهم دیگر در خصوص لباس های لاتکس، دشواری در پوشیدن  بعضی از انواع آن ها مانند شلوارهای لاتکس است. با توجه به این که لباس های لاتکس جذب بدن و پارچه لاتکس نیز ظریف و نازک  است، طبیعتا پوشیدن این دسته از لباس ها می تواند کاری سخت باشد.

خوب است بدانیم لباس های لاتکس مختص استفاده برای خانم ها نیستند؛ بلکه از لاتکس برای تولید لباس های مردانه مانند کمربند، دستکش، کت، زیرپوش و شلوار و… نیز استفاده می شود. البته معمولا لباس های لاتکس مردانه برای حفظ جذابیت خود نسبت به نوع لباس لاتکس زنانه کمی گشادتر هستند.

با توجه به قابلیت جذب بودن لباس های لاتکس که حتی از آن به عنوان پوست دوم هم نام می برند، لباس های لاتکس مناسب استفاده افراد چاق نیست. بلکه این دسته از لباس ها به دلیل آن که می توانند فرم اندام را زیباتر نمایان کنند، مناسب استفاده افرادی است که اندامی لاغر و کشیده دارند.

پوشاک لاتکس چیست ؟

کاربرد لاتکس در تولید انواع  لباس های زیر

با توجه به براق بودن پارچه لاتکس و قابلیت کشسانی خوب آن برای لباس های جذب، همین طور نرم و لطیف بودن آن ضمن نقش پر رنگ تحریک کننده لاتکس، آن را به پارچه ای پرکاربرد برای تولید انواع لباس های زیر تبدیل کرده است. لباس های زیر از جنس لاتکس، می تواند نقش تحریک آمیز زیادی در روابط زناشویی و افزایش جذابیت اندام ایفاء کند.

انواع لباس زیر لاتکس

با توجه به قابلیت بالای لاتکس در شکل گیری و  فرم دهی به اندام و افزایش جذابیت برجستگی های بدن، این جنس توانسته نقش موثری در تولید لباس های زیر جذاب، خاص و محرک  ایفاء کند. به صورت مختصر به عنوان نمونه از کاربردهای لاتکس در صنعت لباس زیر می توان به تولید شورت های لاتکس در انواع مدل های لامبادا، فاق باز، شورت های لاتکس دامن دار، انواع ست های لباس زیر لاتکس، انواع بادی های لاتکس، ست های فانتزی لاتکس، کاستوم، لباس خواب های فانتزی لاتکس در مدل های جذب، شورت های فانتزی مردانه لاتکس، جوراب های فانتزی لاتکس  و… اشاره کرد.  

از طرفی دیگر علاوه بر خاصیت الاستیک لاتکس که  باعث فرم دهی بسیار قوی این نوع از لباس ها به  اندام شده است، نرمی، ظرافت و لطافت آن افزایش جذابیت لباس های لاتکس را چند برابر کرده است.

پوشاک لاتکس چیست ؟

نحوه نگهداری از لباس های لاتکس

لاتکس ضخامت زیادی ندارد و معمولا لاتکس در ضخامت 18/0 میلی متر و 5/0 میلی متر تولید می شود. بنابراین لاتکس جزء جنس هایی ظریف و لطیف محسوب می شود. از طرفی، همان طور که عنوان شد، با توجه به جذب بون این نوع از لباس ها و دشواری در پوشیدن آن ها، هنگام استفاده از لباس های  لاتکس همانند استفاده از جوراب های شیشه ای مراقب باشید. دقت کنید  که ناخن های شما تیز یا شکسته  نباشند و انگشتر یا زیور آلات دیگرتان با لباس برخورد نکنند. چرا که تیزی این موارد می تواند به سرعت لباس شما را پاره کند. همچنین هنگام پوشیدن لباس های لاتکس حوصله به خرج بدهید و این دسته از لباس ها را با صبر بیشتر و به آرامی بر تن کنید تا بتوانید  از دوام بیشتر لباس خود لذت ببرید.

بهتر است شست و شو لباس های لاتکس را به صورت دستی با آب و مواد شوینده ملایم انجام دهید. برای خشک کردن لباس های لاتکس آن ها را نچلانید و در معرض نور آفتاب قرار ندهید. بهترین کار برای خشک کردن لباس های لاتکس، قرار دادن آن ها بر روی حوله و دادن زمان برای خشک شدن است.

در آخر

اگرچه لباس های لاتکس در ایجاد جذابیت و فرم دهی به اندام بی نظیر هستند و تن خوری قوی دارند، اما این دسته از لباس ها به خصوص لباس های زیر لاتکس مناسب استفاده روزانه یا طولانی مدت نیستند. بیشتر لباس های زیر لاتکس یا به طور کلی پوشاک لاتکس جنبه فانتزی داشته و می تواند باعث ایجاد تنوع و افزایش جذابیت اندام شود. با این وجود، استفاده روزمره از لباس های زیر لاتکس یا لباس های زیر فانتزی به دلیل عدم قابلیت تنفسی مناسب و پوشانندگی صحیح اندام می تواند باعث بروز حساسیت های پوستی، آلرژی، جوش ها، عفونت دستگاه تناسلی و… شود. بنابراین با توجه به فانتزی بودن آن، خرید لباس های زیر لاتکس و استفاده موقت از آن ها، می تواند تجربه ای شیرین، خاص، متنوع و گرم در روابط زناشویی شما ایجاد کند.

1 دیدگاه در “پوشاک لاتکس چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدول اندازه گیری سایز استاندارد

جدول اندازه گیری سایز سوتین برند بارون کاپ B
اندازه روی سینه اندازه زیر سینه سایز
86-88 cm 68-72 cm 75
89-91 cm 73-77 cm
91-93 cm 73-77 cm 80
94-96 cm 78-82 cm
96-98 cm 78-82 cm 85
99-101 cm 83-87 cm
101-103 cm 83-87 cm 90
104-106 cm 88-92 cm
جدول اندازه گیری سایز سوتین اسفنجی
اندازه روی سینه (سانتی‌متر) اندازه زیر سینه (سانتی‌متر) سایز
82-84 cm 64-67 cm 75
84-86 cm 68-72 cm
86-88 cm 68-72 cm 80
89-91 cm 73-77 cm
91-93 cm 73-77 cm 85
94-96 cm 78-82 cm
سایز استاندارد دور کمر(CM) دور باسن(CM)
S ۶۴ تا ۷۴ ۹۱ تا ۹۸
M ۷۴ تا ۸۱ ۹۸ تا ۱۰۵
L ۸۱ تا ۸۸ ۱۰۵ تا ۱۱۲
XL ۸۸ تا ۹۸ ۱۱۲ تا ۱۲۰
2XL ۹۸ تا ۱۰۸ ۱۲۰ تا ۱۲۸
3XL ۱۰۸ تا ۱۱۸ ۱۲۸ تا ۱۳۶
 
جدول سایزبندی گن ساعت شنی
اندازه دور کمر ( چهار یا پنج انگشت بالای ناف) سایزبندی
60 – 65 cms XS
65 – 70 cms S
70 – 75 cms M
75 – 80 cms L
80 – 85 cms XL
85 – 90 cms XXL
90 – 95 cm XXXL

جدول اندازه گیری سایز استاندارد

جدول اندازه گیری سایز سوتین برند بارون کاپ B
اندازه روی سینه اندازه زیر سینه سایز
86-88 cm 68-72 cm 75
89-91 cm 73-77 cm
91-93 cm 73-77 cm 80
94-96 cm 78-82 cm
96-98 cm 78-82 cm 85
99-101 cm 83-87 cm
101-103 cm 83-87 cm 90
104-106 cm 88-92 cm
جدول اندازه گیری سایز سوتین اسفنجی
اندازه روی سینه (سانتی‌متر) اندازه زیر سینه (سانتی‌متر) سایز
82-84 cm 64-67 cm 75
84-86 cm 68-72 cm
86-88 cm 68-72 cm 80
89-91 cm 73-77 cm
91-93 cm 73-77 cm 85
94-96 cm 78-82 cm
سایز استاندارد دور کمر(CM) دور باسن(CM)
S ۶۴ تا ۷۴ ۹۱ تا ۹۸
M ۷۴ تا ۸۱ ۹۸ تا ۱۰۵
L ۸۱ تا ۸۸ ۱۰۵ تا ۱۱۲
XL ۸۸ تا ۹۸ ۱۱۲ تا ۱۲۰
2XL ۹۸ تا ۱۰۸ ۱۲۰ تا ۱۲۸
3XL ۱۰۸ تا ۱۱۸ ۱۲۸ تا ۱۳۶
 
جدول سایزبندی گن ساعت شنی
اندازه دور کمر ( چهار یا پنج انگشت بالای ناف) سایزبندی
60 – 65 cms XS
65 – 70 cms S
70 – 75 cms M
75 – 80 cms L
80 – 85 cms XL
85 – 90 cms XXL
90 – 95 cm XXXL