کدام رنگ لباس مناسب برای رنگ پوست شماست ؟

انتخاب لباس مناسب با رنگ پوست شما

 

در یک نگاه کلی می توانیم . بگوییم یکی از کارهایی که انواع لباس ها  اعم از لباس زیر و لباس رو برای  هر کدام از ما انجام می دهند . پوشاندن ایرادهای پوست ، عیب های اندام و ایجاد جلوه ای زیباتر و جذاب تر از اندام ماست . به عبارتی هم می توان گفت : وقتی ما به انتخاب لباس بهتر برای خودمان اهمیت می دهیم . و برای آن وقت می گذاریم . در واقع برای زیبایی وجود خود ، ارزش گذاشته ایم .

پوست شما در کدام گروه از رنگ های پوست است ؟

البته لازم است این نکته را هم  به یاد داشته باشیم . که همیشه  قیمت بالای  لباس ، یا برند معروف  لباس نیست  . که ما را خوش تیپ یا خوش پوش  نشان می دهد . بلکه هنر زیبایی آفرینی و سلیقه ما در انتخاب درست لباس است . که می تواند ما را خوش پوش و جذاب تر نمایش دهد . تا جایی که حتی  به طور مثال  یک ست لباس مناسب اندام با رنگ بندی متناسب با  پوست شما می تواند گویای نشاط و شادابی درونی شما باشد . و برعکس اهمیت ندادن به پوشش  لباس رو و همین طور لباس زیر و  انتخاب نادرست لباس  حتی با صرف هزینه بالا  هم  می تواند . ما را بی سلیقه یا افسرده نشان  بدهد .

از طرف دیگر هم باید بدانیم  . که در هنگام خرید انواع لباس زیر و لباس رو فقط توجه به مدل لباس متناسب با اندام مان کافی نیست . بلکه یکی از نکات مهم در انتخاب انواع لباس توجه به رنگ لباس متناسب با رنگ پوست مان است . که تاثیر بسیار زیادی در ظاهر لباس و جذابیت اندام و زیبایی پوست افراد دارد.

از آن جا که اولین قدم برای انتخاب رنگ لباس ، شناخت رنگ پوست است . و با توجه به طیف گسترده ای از رنگ پوست که در جهان وجود دارد  . به صورت ساده  در یک تقسیم بندی کلی می توان رنگ پوست افراد  را به سه دسته پوست های سرد ، پوست های گرم و پوست خنثی یا طبیعی یا بی رنگ  تقسیم کرد . و البته اگر شما نمی دانید رنگ پوست شما در کدام گروه قرار می گیرد .

روش هایی آسان هم وجود دارد . که شما به وسیله این روش ها می توانید . به سادگی متوجه شوید  . رنگ پوست شما در کدام گروه قرار می گیرد .

روش هایی  آسان برای تشخیص رنگ پوست افراد :

روش اول : تشخیص رنگ پوست در مقابل نور آفتاب

یک روش بسیار آسان در تشخیص رنگ پوست این است .  که ابتدا پوست خودتان را تمییز بشویید . و سپس  به رنگ پوست خودتان در مقابل نور خورشید یا آفتاب نگاه کنید . اگر پوست شما در مقابل نور خورشید رنگدانه زرد را نشان داد . شما جزء دسته ای هستید . که رنگ پوست گرم دارند .

اگر پوست شما رنگدانه صورتی را نشان داد . پوست شما در دسته سرد یا روشن  قرار می گیرد   . و اگر پوست شما هر دو رنگدانه را نشان می دهد . شما دارای پوستی خنثی یا بی رنگ  هستید .

روش دوم :  تشخیص رنگ پوست به وسیله یک کاغذ ساده

شما می توانید  به وسیله یک کاغذ سفید رنگ پوست خودتان را تشخیص دهید . در این روش ساده ، شما می بایست یک کاغذ سفید را در مقابل صورت خود قرار دهید . سپس به رنگ آن توجه کنید .  اگر  پوست شما تمایل به رنگ زرد ، سبز یا  قهوه ای مایل به زرد را نشان داد . رنگ پوست شما گرم است .

اگر پوست شما رنگی متمایل به صورتی نشان داد .رنگ پوست شما سرد است . و اگر پوست خاکستری به نظر برسد . شما دارای رنگ پوست خنثی هستید .

روش سوم  : تشخیص رنگ پوست بر اساس حمام آفتاب

یک روش آسان دیگر در تشخیص رنگ پوست ، واکنش پوست شما در مقابل نور خورشید است . اگر شما جزء دسته ای هستید . که در حمام آفتاب به راحتی برنزه می شوید . دارای  رنگ پوست گرم هستید .

اما اگر شما در حمام آفتاب دچار سوختگی می شوید . یا پوست تان قرمز می شود .دارای رنگ پوست سرد هستید .

تفاوت رنگ پوست در انتخاب لباس
تفاوت رنگ پوست در انتخاب لباس

افرادی که در این تست در این دو حالت  قرار می گیرند . یعنی ممکن است در حمام آفتاب برنزه شوند . و یا دچار آفتاب سوختگی شده یا رنگ پوستشان قرمز شود . دارای رنگ پوست خنثی یا بی رنگ هستند .

روش چهارم : تشخیص رنگ پوست بر اساس رگ های بدن

یک روش ساده دیگر در تشخیص رنگ پوست توجه به رنگ رگ های بدن است . اگر رگ های شما آبی یا بنفش به نظر میایند . رنگ پوست شما سرد است . اما اگر رگ ها به رنگ سبز متمایل هستند . دارای رنگ پوست گرم هستید . و اگر تشخیص رنگ رگ ها بین آبی و سبز برای شما  سخت است . شما دارای رنگ پوست خنثی هستید .

آشنایی با رنگ ها

بعد از تشخیص رنگ پوست  ساده ترین راه برای تشخیص رنگ متناسب با پوست مراجعه به چرخه رنگ ها است . چرخه رنگ ها در واقع بر اساس رنگ های رنگین کمان تنظیم شده است . با استفاده از چرخه رنگ ها فهمیدن ارتباط بین رنگ ها آسان تر است  .

برای بهتر فهمیدن روابط رنگ ها بهتر است . اول با  رنگهای  اصلی ، ثانویه ، مرتبه سوم ، رنگ های مکمل و رنگ های فعال و غیرفعال آشنا شویم  .

رنگ های اصلی یا اولیه :

انتخاب رنگ لباس مناسب با پوست شما
انتخاب رنگ لباس مناسب با پوست شما

در واقع رنگ های قرمز ، زرد و آبی از رنگ های اصلی به شمار می آیند . که از ترکیب هیچ رنگ دیگری به دست نمی آیند . و رنگ های اصلی هستند .

رنگ های ثانویه :

از ترکیب مساوی دو رنگ اصلی است . که رنگ های ثانویه به دست می آیند . به طور مثال رنگ هایی مثل بنفش ، سبز و نارنجی و .. رنگ های ثانویه به شمار می آیند . که جایگاه  رنگ های ثانویه  در چرخه رنگ ها هم  بین ۲ رنگ اصلی است . که از ترکیب آن ها حاصل شده است .

رنگ های مرتبه یا درجه سوم

ترکیب رنگ اصلی و ثانویه ،  می توانند رنگ های مرتبه سوم را ایجاد کند . مانند انواع رنگ های قرمز – نارنجی ، زرد – سبز ، آبی – سبز و ….. جزء رنگ های درجه سوم هستند .

رنگ های مکمل :

هر رنگ ثانویه مکمل رنگ اولیه است .  به گونه ای که رنگ ثانویه و رنگ اولیه با هم می توانند . یکدیگر را کامل کنند . به عبارتی وقتی دو رنگ باهم مخلوط می شوند . وخاصیت رنگین بودن یکدیگر را خنثی کنند . مکمل یکدیگر هستند. حالا نکته جالب این که اگر دورنگ مکمل درمجاورت هم قرار گیرند . خاصیت رنگین بودن یکدیگر را تشدید خواهند کرد . در دایره رنگ ها : رنگ های مکمل به صورت دو سرقطر دایره رو به  روی هم قرار دارند .

ست لباس زیر زنانه مدل رژ قرمز

109000 تومان

ست لباس زیر مدل نارس (مشکی)

159000 تومان

ست لباس زیر زنانه مدل باربی

119000 تومان

رنگ های فعال و غیرفعال :

در یک تقسیم بندی دیگر  چرخه رنگ را می‌توان به رنگ‌های فعال و غیرفعال تقسیم کرد . رنگ‌های فعال به آن دسته از رنگ‌هایی گفته می‌شود . که در گروه رنگ‌های گرم که دارای شور و نشاط و انعطاف بیشتری هستند .  قرار می‌گیرند  .مانند : قرمز، زرد، نارنجی و …

رنگ‌های غیرفعال به رنگ‌هایی گفته می‌شود . که خنثی‌تر و کم‌رنگ‌تر از رنگ‌های فعال هستند . این رنگ‌ها در دسته رنگ‌های سرد یا آرام بخش و لطیف  قرار می‌گیرند . که از این میان می توان به رنگ‌های سبز ، آبی  ، بنفش و .. .. .. اشاره کرد .

انتخاب رنگ لباس بر اساس رنگ پوست

حالا در این مرحله که شما با رنگ پوست خود و چرخه رنگ ها آشنایی پیدا کرده اید . دیگر  انتخاب رنگ لباس بر اساس رنگ پوست تان کار آسان خواهد بود  .

رنگ لباس مناسب پوست های گرم

اگر رنگ پوست شما گرم است . رنگ های قسمت گرم چرخه رنگ مانند :  رنگ های قرمز ، نارنجی ، زرد و یا رنگ های زرد – نارنجی ، قرمز – نارنجی و  … گزینه ای مناسب برای شما محسوب می شوند . همین طور در میان رنگ های خنثی رنگ هایی مانند  خاکستری ، قهوه ای ، کرم و … هم می توانند  .رنگ های مناسبی برای پوست شما باشند .  اما برعکس رنگ هایی مثل آبی ، بنفش و … مناسب رنگ پوست شما نیست . و می تواند . رنگ پوست تان را کدر ،تیره تر  و یا خاکستری نشان دهند .

با شناخت چرخه رنگ ها  ست کردن رنگ لباس ها هم برای شما کاری آسان است . به طور مثال اگر شما با رنگ پوست گرم ، رنگ قرمز را برای لباس خود انتخاب کرده اید . برای افزایش جذابیت رنگ انتخابی خود می توانید . به راحتی آن را با رنگ های خنثی مثل خاکی ، سیاه ، سفید یا سورمه ای ست کنید . و با ایجاد یک ست لباس  با ترکیب درست رنگ و مناسب رنگ پوست خود بیش از پیش بدرخشید .

رنگ لباس مناسب پوست های سرد

اگر رنگ پوست شما سرد است . رنگ های سرد و آرامش بخش چرخه رنگ ها مانند رنگ های آبی ، صورتی ، بنفش ، سبز و … مناسب رنگ پوست شما هستند . و می توانند رنگ پوست شما را جذاب تر و با انرژی بیشتر ، نمایش دهند .  همین طور پوست های سرد یا روشن می توانند . از رنگ های گرم اما  ملایم  مانند : قرمز روشن ، زرد کم رنگ و …  هم استفاده کنند . همین طور رنگ هایی خنثی مانند : خاکستری روشن ، فیلی ، سفید و سورمه ای هم رنگ هایی مناسب برای شما هستند . و می توانند به پوست شما نشاط و شادابی و رنگ بیشتری بدهند .  اما یادتان هم باشد . رنگ های بسیار گرم مانند :  زرد ، قرمز ، نارنجی و … اصلا مناسب پوست شما نیستند و انتخاب آن ها می تواند برای رنگ پوست شما ریسک بزرگی باشد  . بنابراین از انتخاب این رنگ ها خودداری کنید .

همین طور پیشنهاد می شود . افراد با رنگ پوست روشن برای خلاصی از بی رنگ و رویی پوست ، از استفاده تک رنگ از رنگ های روشن خودداری کنند . به طور مثال شما می توانید . لباس رنگ روشن  خود را با رنگ هایی خنثی مانند :  سورمه ای ،  فیلی ، خاکستری و .. ست کنید . و ترکیب رنگ زیبایی برای لباس و رنگ پوست خودتان ایجاد کنید .

رنگ لباس مناسب پوست های خنثی یا بی رنگ

اگر شما جزء دسته ای هستید . که رنگ پوست خنثی دارند . باید بگوییم شما می توانید . به راحتی  هم از رنگ های گرم و هم از رنگ های سرد استفاده کنید . و تقریبا اکثر رنگ های چرخه رنگ با رنگ پوست شما متناسب یا ست هستند. با این حال رنگ هایی  نرم ،  لطیف ، آرامش بخش  مانند رنگ های سرد مثل : آبی ، صورتی ، زرد کم رنگ  قدرت بیشتری برای نمایان کردن زیبایی رنگ پوست شما را دارند . و می توانند به چهره شما نشاط بیشتری ببخشند .

ناگفته نماند . که در میان رنگ های خنثی هم رنگ هایی مانند سفید ، قهوه ای ، خاکستری کم رنگ و .. گزینه ای مناسب برای رنگ پوست خنثی  محسوب می شوند .

رنگ های مناسب با رنگ پوست های مختلف

اما در این میان گروهی از رنگ ها نیز هستند  .که با غالب رنگ های پوست هم خوانی دارند . یا به عبارتی دیگر رنگ هایی هم هستند . که می توانند هم برای رنگ پوست سرد ،  هم رنگ پوست گرم و هم رنگ پوست خنثی مناسب باشند  . از این میان می توان به رنگ سفید اشاره کرد . رنگ سفید جزء آن دسته از رنگ هایی است . که برای اکثریت رنگ های پوست مناسب و ست است . و تضادی را ایجاد نمی کند .البته از دیگر رنگ های متناسب با اکثریت رنگ های پوست می توان به رنگ  آبی ، خاکستری و .. نیز  اشاره کرد .

در آخر

آشنایی با چرخه رنگ ها و برقراری تناسب رنگ لباس با رنگ پوست فقط مختص ست کردن لباس روی شما نیست . شما می توانید با شناخت رنگ ها به آسانی انواع لباس زیر خود را نیز بر اساس مدل انتخابی خود و رنگ پوست تان ست کنید . و از جذابیت دو چندان اندام خود لذت ببرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدول اندازه گیری سایز استاندارد

جدول اندازه گیری سایز سوتین برند بارون کاپ B
اندازه روی سینه اندازه زیر سینه سایز
86-88 cm 68-72 cm 75
89-91 cm 73-77 cm
91-93 cm 73-77 cm 80
94-96 cm 78-82 cm
96-98 cm 78-82 cm 85
99-101 cm 83-87 cm
101-103 cm 83-87 cm 90
104-106 cm 88-92 cm
جدول اندازه گیری سایز سوتین اسفنجی
اندازه روی سینه (سانتی‌متر) اندازه زیر سینه (سانتی‌متر) سایز
82-84 cm 64-67 cm 75
84-86 cm 68-72 cm
86-88 cm 68-72 cm 80
89-91 cm 73-77 cm
91-93 cm 73-77 cm 85
94-96 cm 78-82 cm
سایز استاندارد دور کمر(CM) دور باسن(CM)
S ۶۴ تا ۷۴ ۹۱ تا ۹۸
M ۷۴ تا ۸۱ ۹۸ تا ۱۰۵
L ۸۱ تا ۸۸ ۱۰۵ تا ۱۱۲
XL ۸۸ تا ۹۸ ۱۱۲ تا ۱۲۰
2XL ۹۸ تا ۱۰۸ ۱۲۰ تا ۱۲۸
3XL ۱۰۸ تا ۱۱۸ ۱۲۸ تا ۱۳۶
 
جدول سایزبندی گن ساعت شنی
اندازه دور کمر ( چهار یا پنج انگشت بالای ناف) سایزبندی
60 – 65 cms XS
65 – 70 cms S
70 – 75 cms M
75 – 80 cms L
80 – 85 cms XL
85 – 90 cms XXL
90 – 95 cm XXXL

جدول اندازه گیری سایز استاندارد

جدول اندازه گیری سایز سوتین برند بارون کاپ B
اندازه روی سینه اندازه زیر سینه سایز
86-88 cm 68-72 cm 75
89-91 cm 73-77 cm
91-93 cm 73-77 cm 80
94-96 cm 78-82 cm
96-98 cm 78-82 cm 85
99-101 cm 83-87 cm
101-103 cm 83-87 cm 90
104-106 cm 88-92 cm
جدول اندازه گیری سایز سوتین اسفنجی
اندازه روی سینه (سانتی‌متر) اندازه زیر سینه (سانتی‌متر) سایز
82-84 cm 64-67 cm 75
84-86 cm 68-72 cm
86-88 cm 68-72 cm 80
89-91 cm 73-77 cm
91-93 cm 73-77 cm 85
94-96 cm 78-82 cm
سایز استاندارد دور کمر(CM) دور باسن(CM)
S ۶۴ تا ۷۴ ۹۱ تا ۹۸
M ۷۴ تا ۸۱ ۹۸ تا ۱۰۵
L ۸۱ تا ۸۸ ۱۰۵ تا ۱۱۲
XL ۸۸ تا ۹۸ ۱۱۲ تا ۱۲۰
2XL ۹۸ تا ۱۰۸ ۱۲۰ تا ۱۲۸
3XL ۱۰۸ تا ۱۱۸ ۱۲۸ تا ۱۳۶
 
جدول سایزبندی گن ساعت شنی
اندازه دور کمر ( چهار یا پنج انگشت بالای ناف) سایزبندی
60 – 65 cms XS
65 – 70 cms S
70 – 75 cms M
75 – 80 cms L
80 – 85 cms XL
85 – 90 cms XXL
90 – 95 cm XXXL