خواص تخمه کدو برای سلامتی و بارداری

یک ظرف تخمه کدو بو داده

این دونه‌های صاف، سبز با پوسته‌ی سفید، که به صورت خام یا بوداده و همراه با سایر خوراکی‌ها، مصرف می‌شن، به علت داشتن چربی، ترکیبات طبیعی، فیبر و سایر مواد مورد نیاز بدن، دارای خاصیت زیادی هستن.

اما مهم‌ترین عناصر تخمه کدو چی هستن؟

پروتئین و فیبر

تخمه کدو منبع عالی پروتئین بوده که بدن برای ساخت و تعمیر ماهیچه و سایر ارگان‌ها، به این ماده نیاز داره، همچنین برای سیستم ایمنی ضروری به شمار میاد.

نقش فیبر کمک به سیستم جذب بدن و بالا بردن کارآیی این بخشه، علاوه بر این تخمه کدو حاوی مقدار زیادی انرژی هست.

چربی‌های سالم تخمه کدو

چربی‌ها تو ساخت غشاهای سلولی و ایجاد انرژی نقش مهمی داشته، به جذب ویتامین‌های A ، D ، E و k کمک می‌کنن که می‌شه میزان بالایی از این مواد رو توی تخمه کدو به دست آورد.

همچنین چربی‌ها برای رشد مغز و سلامت قلب مفید بوده، جلوی حساسیت و بالا رفتن فشار خون رو می‌گیرن.

ویتامین و مواد معدنی

1 55 - خواص تخمه کدو برای سلامتی و بارداری

ویتامین k موجود در تخمه کدو برای لخته شدن خون و B کمپلکس برای جذب انرژیِ از غذاها ضروری هستن.

تخمه کدو حاوی مقدار زیادی زینک و منیزیم هست که زینک برای سلامت سیستم ایمنی و بهبود زخم کارآیی داشته، منیزیم هم برای تقویت استخوان، ماهیچه‌ها و سیستم عصبی مورد نیازه.

تخمه کدو منبع غنی آهن و پتاسیم محسوب می‌شه که اولی برای رشد سلول‌های قرمز خون، اکسیژن رسانی و دومی برای توازن مایعات بدن موثره.

روغن‌های تخمه کدو

این ماده حاوی ترکیبات طبیعی گیاهی به نام استرول و فیتواستروژن بوده که مشابه هورمون‌ها عمل کرده باعث سلامتی قلب و رگ‌های خونی می‌شن.

تخمه کدو و بارداری

تخمه کدو نه تنها برای دوران بارداری مناسبه بلکه مواد غذایی مهم دوران رشد جنین رو در خودش ذخیره داره.

افزودن این دونه‌ی خوشمزه به سالاد، انواع نان، دسر یا خوردن اونا به تنهایی برای سلامتی موثر و مفیده.

طبق تحقیقات مقاله‌ای، یک چهارم فنجان تخمه کدو، 186 کالری در خودش ذخیره داره که حدود نیمی از کالری مازاد بر نیاز پیشنهادی برای دوران بارداری به حساب میاد.

عناصر مفید تخمه کدو برای دوران بارداری چی هستن؟

آهن

2 48 - خواص تخمه کدو برای سلامتی و بارداری

کمبود آهن یکی از بزرگترین نگرانی‌های دوران بارداری به شمار میاد. نقش این ماده به عنوان تولید کننده‌ی سلول‌های قرمز خون که اکسیژن رو به سرتاسر بدن می‌رسونن انکار ناپذیره.

در طول دوران بارداری و برای رشد نوزاد، بدن مقدار آهن بالاتری تولید می‌کنه که همین مساله اهمیت این ماده رو بیشتر نشون می‌ده.

تخمه کدو بعد از کنجد، با 8.8 میلی گرم آهن در هر 100 گرم، دومین منبع غنی این ماده محسوب می‌شه.

فقط کافیه روزانه یک فنجان از این دونه‌ی خوشمزه رو مصرف کرد.

ویتامین B

این ماده باعث تولید انرژی می‌شه که تو دوران بارداری بیشتر از حد مورد نیازه.

انرژی جزو عناصر مهم چرخه‌ی حیات به شمار میاد.

زینک

این ماده‌ موثر در تولید DNA بوده، به تسریع سوخت وساز و رشد سلولی کمک فراوونی می‌کنه که همه‌ی این مسایل باعث رشد جنین می‌شه.

کمبود زینک عوارضی مثل سقط جنین، توکسمی(افزایش فشار خون و مسمومیت تو دوران بارداری) و مشکلات دیگه‌ای رو به دنبال داره.

چربی‌های مفید

تخمه کدو جزو منابع بدون نقص چربی‌های غیر اشباع بوده، میزان زیادی اسید‌های چرب امگا 3 برای رشد مغز جنین تو خودش ذخیره داره.

این ماده همچنین باعث افزایش دید و تیزهوشی شده، سیستم عصبی مرکزی رو تقویت می‌کنه.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای دریافت جدیدترین مطالب هایزون ایمیل خود را وارد نمایید .

پست الکترونیک شما صرفا جهت ارسال آخرین مطالب و موضوعات مجموعه هایزون استفاده خواهد شد

پیشنهادات ویژه

پشتیبانی فروش

هایزون

در صورت نیاز به راهنمایی در هنگام خرید ، و مشاوره برای سایز بندی بر روی دکمه واتس آپ زیر کلیک نمایید ، تا از طریق واتس آپ با کارشناسان فروش در ارتباط باشید .

توجه : ساعت پاسخگویی کارشناسان فروش هایزون در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9:30 دقیقه صبح الی 17:30 و در روز های پنج شنبه 9:30 دقیقه الی 15:30 می باشد .

برای سایر موضوعات همانند : پیگیری سفارش ، ایرادات فنی در هنگام خرید و ………

با شماره روبرو تماس بگیرید

SALE text - خواص تخمه کدو برای سلامتی و بارداری

فروش ویژه امروز هایزون رو از دست ندید